OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rådet för Europeiska socialfonden i Sverige även kallat Svenska ESF-rådet, är en statlig myndighet som funnits sedan år 2000. De lyder under Arbetsmarknadsdepartementet med regeringens uppdrag att stärka den enskildes ställning på arbetsmarknaden. På myndigheten arbetar cirka 140 medarbetare fördelat på åtta regioner samt vid myndighetens huvudkontor i Gävle. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB.
Är du en erfaren upphandlare på jakt efter nästa uppdrag? Drivs du av att skapa förändring? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi efter en upphandlare till Svenska ESF-rådet i Gävle.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en upphandlare till Svenska ESF-rådet i Gävle.
Myndigheten är just nu i behov av stöttning till deras verksamhetsområde för inköp och upphandling under tiden rekrytering pågår. Arbetet innebär att ta emot och lämna vidare överlämning av arbetet och befintliga rutiner. Upphandlingar genomförs i systemet Mercell Tendsign Pro. Myndighetens inköpsbehov omfattas till största del av tjänster och varor, främst konsulttjänster men även ITtjänster samt IT-system.
Till denna roll söker vi dig som är analytisk och kommunikativ. Du arbetar noggrant och metodiskt och är trygg i dina kunskaper.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
ansvara för hela inköps- och upphandlingsprocessen i sin helhet:
göra självständiga direktupphandlingar och inköp.
göra självständiga upphandlingar (förenklat och öppet förfarande).
göra självständiga avrop från statliga ramavtal.
analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden.
upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer.
hantering av avtal, avtalsförlängning.
vara ett allmänt stöd i upphandlingsfrågor till myndighetens medarbetare.
Krav för tjänsten
högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
goda kunskaper inom LOU/LUF
ska självständigt genomfört minst tio (10) upphandlingar de senaste tre (3) åren (upphandlingarna ska inte ha varit direktupphandlingar)
erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
ha god kunskap om hur arbetsrättsliga krav, miljökrav och övriga hållbarhetskrav kan ställas
ha dokumenterad erfarenhet av att självständigt planera, leda och genomföra upphandlingar
ha god kommunikativ förmåga avseende det svenska språket både muntligen och i skrift.
vara drivande och ha samarbetsförmåga samt kunna hantera flera projekt parallellt
kunna lämna en referens på tidigare liknande uppdrag från de senaste tre åren.
Meriterande krav för tjänsten
självständigt ha genomfört minst två (2) förnyade konkurrensutsättningar från Kammarkollegiets ramavtal de senaste tre (3) åren
god erfarenhet av att arbeta i upphandlingssystemet Tendsign, strukturerade dokument (Tend Pro).
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid med planerad start 2024-08-05 och pågår sedan initialt i 6 månader, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Gävle, möjlighet till distansarbete 2 dagar/vecka.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-06-23. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.