OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du arbeta med offentlig upphandling i en organisation som präglas av engagemang, gemenskap och framåtanda?
Har du erfarenhet av LOU/LUF och vill ha ett arbete där du dels får leda och driva upphandlingar, men även arbeta med utveckling av processer?
Då kan tjänsten som Upphandlare på SYSAV vara för dig!
Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.
Hos kommer du genomföra och ansvara för upphandlingar och avtal samt leda eller bistå i projekt.
Tillsammans med fyra kollegor och en chef arbetar ni dagligen med att integrera policys, riktlinjer och instruktioner för upphandlingar och inköp, och ni arbetar för att dessa är väl implementerade och efterföljs hos chefer och medarbetare i organisationen.
Urval av arbetsuppgifter:
• Leda och driva upphandlingar och förhandlingar inom specifika kategorier enligt LOU/LUF
• Vara expert internt för inköpsfrågor och vara behjälplig inom flera kategorier
• Direktupphandling
• Tillämpa och vidareutveckla rutiner för att säkerställa företagets upphandlingar och inköp
• Projektleda, förhandla samt ansvara för avtalsuppföljning
• Ta fram och utveckla avtal samt avtalsrelationer med våra kunder
• Utveckla och delta i arbetet med att skapa effektiva processer i samverkan med våra andra avdelningar inom SYSAV
• Proaktivt och operativt stötta organisationen och dess chefer i upphandlingsfrågor
På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning.
Personprofil
Vi söker dig som arbetat som upphandlare inom offentlig sektor i flera år där du hunnit genomföra ett antal upphandlingar med tillhörande avtalsuppföljning. Du lockas av att komma till en arbetsgivare som gör något gott för samhället där du får en drivande roll med att fortsätta utveckla vår upphandlingsavdelning.
Du har:
• Relevant eftergymnasial utbildning och flera års erfarenhet som Upphandlare.
• Erfarenhet av att utveckla leverantörskontakter och leda förhandlingar.
• Erfarenhet av att utforma, implementera och utveckla ett kategoribaserat upphandlingsarbete.
• God kännedom om LOU / LUF.
• God systemkunskap och datorvana.
Du är pedagogisk, duktig på att kommunicera och van vid att representera inköp/upphandling inom den interna organisationen. Du trivs i en roll där du har flera processer igång samtidigt där tempot ofta är högt. Du har god samarbetsförmåga med erfarenhet av att arbeta med olika typer av människor i flera delar av en större organisation.
Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Malmö
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
I den här rekryteringen samarbetar Sysav med PerformIQ. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17