OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!
Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun blev utsedd till årets superkommun i klassen storstadskommun i Dagens Samhälles årliga ranking 2022.
Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!
Upphandlingsenheten är en del av ekonomi- och upphandlingsfunktionen som är kommunens centrala stöd i frågor inom redovisning, ekonomi, inköp och upphandling. Funktionen som helhet består av ca 25 medarbetare varav 7 tillhör upphandling. I upphandlingsteamet har vi roller som upphandlare, avtalscontroller, kategoriledare, upphandlingsjurist och upphandlingschef.
Arbetsplatsen ligger i Mölnlycke ca 15 min med bil, tåg eller buss från Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en positiv miljö. Du kommer vara delaktig i varierande uppdrag och aktivt bidra till enhetens utveckling- och förbättringsarbete tillsammans med dina kollegor.
Som upphandlare har du ett nära samarbete med organisationens verksamheter där du leder upphandlingsprocessen och ger stöd både före, under och efter en upphandling. Du planerar, driver och genomför upphandlingar självständigt och i samarbete med verksamhetsföreträdare.
I arbetet ingår stöd och kommunikation riktat till chefer och beställare bland annat i form av avtalsinformation, avropsstöd och utbildningar.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha akademisk examen inom ekonomi, juridik, teknik alternativt har avslutad utbildning på yrkeshögskola med inriktning upphandling. Du har god kunskap och flerårig erfarenhet av arbete med offentlig upphandling, gärna inom kommunal verksamhet.
Du har god datorvana och god kommunikativ förmåga i tal och skrift.
Vi söker dig som är engagerad, flexibel och trivs att arbeta självständigt men också i samverkan med andra. Du är ansvarstagande, lösningsfokuserad och har en serviceinriktad inställning gentemot våra verksamheter och företag.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.