OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vaxholms stad är en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholm. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer/medarbetare.
För mer information om Vaxholm:
http://www.vaxholm.se
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Vår organisation är liten, vilket innebär ett självständigt arbete och närhet till andra medarbetare inom stadens verksamheter. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du blir en central person i arbetet. Det ställer krav på affärsmässighet, integritet, projektledarskap och noggrannhet.
Du kommer att genomföra upphandlingar för stadens verksamheter. Arbetet omfattar hela processen från framtagande av kravspecifikation och upprättande av förfrågningsunderlag till förvaltning av avtal och ramavtal. Upphandlingarna genomförs i projektform i nära samverkan med verksamhetsföreträdarna. Staden kommer den 1:a april att gå över till upphandlings- och avtalssystemet e-avrop. Du förväntas också att tillsammans med övriga medarbetare delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder. Du kommer att arbeta med avtalsuppföljning, framtagande av statistik och administrera avtalskatalogen.
KVALIFIKATIONER
Du kan:
• I nära samarbete med verksamheterna handlägga upphandlingar av varor och tjänster med varierande komplexitet samt utforma ramavtal.
• Leda och delta i upphandlingsprojekt.
• Samarbeta med såväl kollegor, som övriga personer inom organisationen och våra leverantörer.
Du har:
• För uppdraget en adekvat utbildning (exempelvis KY-/YH-utbildning).
• Praktisk erfarenhet av att leda och driva projekt.
• En affärsmässig grundsyn, god servicekänsla och samarbetsförmåga.
• Lätt att uttrycka dig väl, såväl skriftligt som muntligt.
Det är meriterande:
• Om du har upphandlarerfarenhet från offentlig eller privat sektor.
• Om du har erfarenhet av lagar av avtal i allmänhet och lagen om offentlig upphandling (LOU) i synnerhet eller andra affärslagar så som LUF, LOV och LUFS.
• Om du har erfarenhet av att genomföra entreprenadupphandlingar enligt Allmänna bestämmelser (AB/ABT/ABK/AFF) och har god kännedom om AMA-system.
Personliga egenskaper:
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person har du lätt att skapa goda relationer, att kommunicera och att samarbeta med andra. Du är lyhörd, analytisk och strukturerad och har en god förmåga att se och förstå helheter. Du kan jobba med flera olika arbetsuppgifter och upphandlingar parallellt och enligt överenskomna tidsplaner. Du trivs med ett konsultativt arbetssätt
Provanställning i 6-månader kan komma att tillämpas.
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan via länk i annons.
Vaxholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.