OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Växjö kommun är en av Sveriges snabbast växande kommuner med ca 86 000 invånare och den fjärde största tillväxtregionen i Sverige. Här finns ett starkt entreprenörsklimat och ett växande universitet. Vi profilerar oss som Europas grönaste stad och satsar på hållbar utveckling inom många områden som t ex byggande och energiområdet.
Växjö kommun erbjuder bra anställningsvillkor och utvecklingsmöjligheter i en kreativ miljö.
Upphandlingsenheten ingår i kommunledningsförvaltningen. Enheten genomför upphandlingar av varor och tjänster åt kommunkoncernen. Vi ligger i framkant i riket vad gäller inköpsstyrning, e-handel samt miljöstrategi. Samarbetsavtal finns med kommunerna i Kronobergs län och enheten svarar därmed även för upphandlingar i samverkan eller separat med enskild kommun. Avtalen omsätter ca 800 mkr per år.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en kvalificerad upphandlare som ska hantera varu- och tjänsteupphandlingar och i förekommande fall IT-relaterade upphandlingar. Som upphandlare i Växjö kommun erbjuds du ett varierande och utvecklande arbete tillsammans med engagerade medarbetare.
Arbetet innebär att självständigt och affärsmässigt leda och genomföra upphandlingar i nära samarbete med referensgrupper från berörda verksamheter. Vidare kommer du att medverka till utveckling och kvalitetssäkring av upphandlingsärenden och aktivt verka för utökning av e-handel.
Vem är du?
Du har högskoleutbildning som bedöms relevant för tjänsten och/eller motsvarande kunskaper/erfarenheter som bedöms likvärdiga.
För att lyckas i tjänsten behöver du vara en person med god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du ska kunna arbeta självständigt, med integritet och initiativrikedom fungera drivande i upphandlingsprocessen. Du har förmåga att förstå språkligt komplicerade underlag. Tjänstens många kontaktytor ställer även krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk, varför du måste ha lätt för att kommunicera i tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av inköps- eller upphandlingsarbete. Offentlig upphandling regleras i LOU varför kännedom och erfarenhet av LOU är önskvärd.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Kontaktperson
För mer information om tjänsten eller din ansökan vänligen kontakta Experis rekryteringskonsult Sara Williamsson på telefon 0470-745582. Urval sker löpande så vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 10 mars.
Facklig företrädare
Vision, Ulf Elm 0470-415 64 vision@vaxjo.se
Jusek, Anders Freidh 0470-416 21 anders.freidh@vaxjo.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Catrine Björn
+46 8 452 33 39
Magnus Gustafsson
08-452 33 85
Lotta Holme
08-452 3328
Malin Magnusson
08-736 28 47
Viveka Brynbo
08-452 33 56
Daniel Pettersson
018-185975
Therese Fyhr
011-191898
Charlotte Hedenborn
036 17 30 65
Linda Malm
0480-42 52 42
Catharina Platoff