OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlingscentrum inom Region Östergötland ansvarar för Region Östergötlands samtliga upphandlingar av varor, utrustning, tjänster och entreprenader för hälso- och sjukvård, tandvård, IT-verksamhet och fastigheter. Enheten är en konsultativ, strategisk resurs för hela Region Östergötland i upphandlingsfrågor.
Arbetsbeskrivning
I rollen som upphandlare arbetar du i hela upphandlingsprocessen, från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling och uppföljning av avtal. Du kommer att arbeta i nära samarbete med kravställare/upphandlingsgrupper från regionens verksamheter och ansvara för kontakter med våra leverantörer. Du kommer också att fungera som rådgivare till verksamheten i upphandlings/avtalsfrågor. Det är därför viktigt att du är självgående, kan ta en projektledarroll och är utvecklingsorienterad i ditt arbetssätt.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi, juridik, sjukvård, teknik eller har minst en 2-årig eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling. Alternativt har du motsvarande utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av att självständigt ha genomfört upphandlingar inom LOU samt god kunskap om lagen om offentlig upphandling och andra tillämpliga regelverk.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att självständigt ha genomfört:
•
upphandlingar för regioner eller landsting
•
har erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign
Du har erfarenhet av projektarbete, både som ledare och medarbetare. Du har erfarenhet och förmåga att se möjligheter ur ett affärsmässigt perspektiv. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Du har goda IT-kunskaper och är van att arbeta med system för inköp, upphandling och avtal. Du har körkort för bil.
Personliga egenskaper
Du är professionell, strukturerad, kvalitetsmedveten, stabil, kreativ och tydlig samt har en problemlösande analysförmåga. Du har mycket god samarbetsförmåga.Du är serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att motivera och engagera. Du är van vid att möta personer med olika infallsvinklar. Du är engagerad, aktiv, vill utvecklas och vara delaktig i utvecklingen av Region Östergötlands upphandlingsverksamhet.
I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.
Anställning och information
Anställningen är en tillsvareanställning där provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Gruppchef Marie Andersson, 010-103 83 84, 0705-80 16 40, marie.e.andersson@regionostergotland.se
Fackliga företrädare:
Vision: Gabriella Engström, 010-103 03 31.
SACO: Håkan Hultberg, 010-103 05 19.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 15 augusti 2016. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48