Upphandlare, Upphandlingscentrum

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
I rollen som upphandlare arbetar du i hela upphandlingsprocessen, från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling och uppföljning av avtal. Du kommer att arbeta i nära samarbete med upphandlingsgrupper från regionens verksamheter och ansvara för kontakter med våra leverantörer. Du kommer också att fungera som rådgivare till verksamheten i upphandlings-/avtalsfrågor. Det är därför viktigt att du är självgående, kan ta en projektledarroll och är utvecklingsorienterad i ditt arbetssätt.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig med högskoleexamen inom ekonomi, juridik eller teknik eller minst en 2-årig eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling i kombination med tidigare yrkeserfarenhet, samt praktisk erfarenhet av LOU. Alternativt har du motsvarande utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av att självständigt ha genomfört upphandlingar inom LOU samt god kunskap om lagen om offentlig upphandling och andra tillämpliga regelverk.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att självständigt ha genomfört:


• upphandlingar för regioner eller landsting
• innovationsupphandlingar och/eller funktionsupphandlingar
• konkurrenspräglad dialog och/eller förhandlat förfarande
• samt har erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign

Du har erfarenhet av projektarbete, både som ledare och medarbetare. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Du har goda IT-kunskaper och är van att arbeta med system för inköp, upphandling och avtal. Du har körkort för bil. I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.

Personliga egenskaper
Som person har du ett affärsmässigt sinnelag och är strukturerad, kvalitetsmedveten, stabil, kreativ och tydlig med problemlösande analysförmåga. Du har mycket god samarbetsförmåga.Du är serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att motivera och engagera. Du är van vid att hantera många kontakter. Du vill utvecklas som person och vara delaktig i utvecklingen av Region Östergötlands upphandlingsverksamhet.

Anställning och information
Anställningen är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Tf. Upphandlingschef Örjan Lehnberg, 010-103 03 22, 0725-39 43 09, orjan.lehnberg@regionostergotland.se

Fackliga företrädare:
Vision: Sara Brandinger, 010-103 04 12.
SACO: Håkan Hultberg, 010-103 05 19

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 16 maj 2016. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 juli 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

28 november 2024

27 november 2024