OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Vi söker en ny upphandlare till upphandlings- och logistikenheten. Enheten ansvarar för landstingets upphandlingar av varor och tjänster till ett årligt värde motsvarande cirka 1 000 msek. Du arbetar i ett team, men mycket självständigt och har ett brett kontaktnät såväl internt som externt. I ditt dagliga arbete ingår att . planera, genomföra och följa upp varu- och tjänsteupphandlingar . ha rollen som arbetande projektledare . som internkonsult ge råd och stöd i upphandlings- och avtalsfrågor På enheten arbetar idag 8 kvinnor och 5 män. Vi ser gärna en jämnare könsfördelning inom enheten. KVALIFIKATIONER Juridisk eller ekonomisk utbildning på högskolenivå eller annan eftergymnasial utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet som bedöms lämplig alternativt dokumenterad erfarenhet av operativt arbete med offentlig upphandling. Du bör ha . kännedom om LOU samt intresse och engagemang för upphandlingsfrågor . god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift . förmåga att ta initiativ och kunna arbeta såväl självständigt som i grupp . ett konsultativt förhållningssätt . gott omdöme, vara noggrann, positiv och ansvarstagande. Har du vad som krävs får du ett intressant och utmanande arbete i en stor och utvecklingsintensiv organisation.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia-Britt Hildebrand, enhetschef
054-61 50 00 (växel), 070-509 21 39
Birgitta Mossberg, SACO
054-61 54 47
Marie-Anne Hjort, Vision
054-61 50 70
Pia-Britt Hildebrand, upphandlingschef
054-61 50 00 vx, 054-61 43 62
Pia-Britt Hildebrand, upphandlingschef
054-61 43 62