OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlingsfunktionen tillhör Kommunstyrelsekontorets ekonomienhet.Kommunen har en central upphandlingsfunktion som består av fem upphandlare och två personer som arbetar med e-handel.Vi upphandlar varor och tjänster för ca 315 milj.kronor per år.Vår huvudsakliga uppgift är att genomföra och biträda kommunens förvaltningar samt även Grästorp, Hjo, Karlsborg och Tibro kommuner i anskaffning av varor och tjänster samt svara för utveckling och samordning av kommunernas upphandlingsverksamhet.Verksamheten utökas nu och vi söker därför ytterligare en upphandlare.I arbetet ingår mycket kontakter och samarbete med leverantörer och medarbetare inom kommunernas olika förvaltningar.KVALIFIKATIONER Lämplig högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig.Affärsmässig grundsyn och god servicekänsla.Mycket god datorvana.Juridiska kunskaper i affärsrätt och lagen om offentlig upphandling är meriterande.Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.God social kompetens.För att fungera i rollen är det viktigt att du har egen drivkraft med förmåga att strukturera, förhandla och driva projekt på ett målinriktat sätt.Arbetssituationen är ofta komplex och kräver mycket god ordning samt förmåga att parallellt hantera olika uppgifter.Eftersom du kommer att arbeta tillsammans med många olika personer är samarbetsförmåga och flexibilitet viktiga personliga egenskaper.