OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
ARBETSUPPGIFTER
Upphandlingsenheten vid Kommunledningsförvaltningen ansvarar för att genomföra samtliga upphandlingar åt kommunens förvaltningar. Vår verksamhet bedrivs med tydligt kundfokus. Som stöd i upphandlingsarbetet använder vi oss av TendSign, ett webbaserat upphandlingssystem, och har påbörjat arbetet med att införa elektronisk handel.
Vår uppgift är att utveckla och strategiskt hantera den sammanlagda inköpsvolymen som för kommunen uppgår till cirka 2,1 miljarder. Upphandlingsenheten har idag cirka femton medarbetare, som tillsammans driver och utvecklar upphandlings- och inköpsverksamheten med målet att vara en spjutspets i den offentliga upphandlingen.
Vi har infört kategoriansvar som innebär att vi fördjupar oss inom respektive kategori för att jobba mer proaktivt gentemot våra kunder med ett helhetsperspektiv.
Vi söker nu två upphandlare till den centrala upphandlingsenheten med inriktning mot vård och omsorg samt inom andra tjänster. Du ska framförallt stödja Vård- och omsorgsförvaltningen och Socialförvaltningen i deras upphandlingar, men kommer att få möjlighet att även arbeta med andra tjänsteupphandlingar i kommunen.
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:
• Att som processledare i samarbete med berörd verksamhet leda och genomföra upphandlingar
• Att ansvara för, förvalta och följa upp tecknade avtal inom ditt ansvarsområde
• Att utveckla kommunens arbete kring upphandling och uppföljning i samarbete med vår avtalscontroller
• Att ge stöd och råd i upphandlings- och avropsfrågor
Vi arbetar konsultativt och värdesätter kvalitet och serviceanda. Vi arbetar i projektform tillsammans med uppdragsgivaren. Du kommer också delta i interna utvecklingsprojekt.
KVALIFIKATIONER
• Högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning på eftergymnasial nivå.
• Erfarenhet att självständigt genomföra ramavtalsupphandlingar såväl som objektsupphandlingar.
• Uttrycka sig väl i tal och skrift i det svenska språket.
• Erfarenhet av inköp och upphandling inom området sociala tjänster eller vård och omsorg (meriterande)
• Kunskap och erfarenhet av projektledning (meriterande)
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är mål- och resultatorienterad och självgående. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare. För att lyckas i rollen är det bra att vara strukturerad i ditt arbete och att kunna vara flexibel för att hantera ändrade förutsättningar. Du bör också vara kvalitetsmedveten i ditt arbete som upphandlare.
Botkyrka kommuns fackliga representanter nås via Medborgarcenter på Tel 08-503 61 000.
ÖVRIGT
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Upphandlingschef Peter Norén
HR-specialist Annika Wärnsäter
070-188 69 46