Upphandlare varor och tjänster samt entreprenadupphandlare

Upphandlare varor och tjänster samt entreprenadupphandlare

Arbetsbeskrivning

Skellefteå är en hållbar plats som tar ansvar för framtida generationer. Här finns en drivkraft och vilja att ständigt utvecklas och vi gör det med respekt för vår miljö, våra människor och våra tillgångar. Det händer mycket i Skellefteå och kommunen växer sig allt större. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. I denna händelserika tid med stora affärer och möjligheter att göra skillnad har det knappast varit mer spännande att arbeta inom Skellefteå kommun.

Inköpsenheten har det övergripande ansvaret för kommunens upphandlingar och inköpsfrågor. Kommunens inköp av varor, tjänster och entreprenader spänner över ett brett register och uppgår till cirka 2 miljarder kronor per år. Enheten ansvarar för att göra affärer för kommunens alla verksamheter med god totalekonomi. Vi verkar för att kommunen ska nyttja konkurrensmöjligheter och behandla anbud och leverantörer professionellt.

Vi söker nu två upphandlare till vårt team. En upphandlare med fokus på upphandling av varor och tjänster samt en entreprenadupphandlare som kan fortsätta utveckla kommunens inköpsförmåga och bidra till ökad hållbarhet inom offentlig sektor och i Skellefteå. Som upphandlare kommer du att ha en betydelsefull roll i kommunens infrastruktur- och investeringsprojekt samt vara viktig i övrigt upphandlingsstöd.

Vi har en tillitsbaserad styrning och erbjuder möjligheter att jobba på distans när arbetet tillåter.

Välkommen att bidra till hållbara affärer för Skellefteå!

ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare av varor och tjänster genomför du förvaltningsövergripande varu- och tjänsteupphandlingar samt kvalitetssäkrar förvaltningsspecifika upphandlingar i nära samarbete med kommunens verksamheter.

Som entreprenadupphandlare genomför du förvaltningsövergripande entreprenadupphandlingar i nära samarbete med fastighets- och samhällsbyggnadsavdelningarnas projektorganisationer.

I ditt arbete ingår också att ge råd och stöd till förvaltningar och kommunala bolag samt genomföra avtalsuppföljning.

Du är direkt underställd inköpschef och ingår i ett team som med dig blir 12 upphandlare. Arbetet består till stor del av att arbeta självständigt med upphandlingar i projektform. I projekten samarbetar du med en referensgrupp av beställare och tillsammans med dina kollegor inom inköpsenheten arbetar du för att utveckla ert arbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole-/ eller YH-utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik, alternativt arbetserfarenhet som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalificerat inköps-/upphandlingsarbete i privat eller offentlig sektor. Har du goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling är även det en merit.

Som entreprenadupphandlare är det önskvärt att du har grundläggande kunskaper om bestämmelser och villkor samt arbetslivserfarenhet från entreprenadbranschen.

Som person har du en förmåga att se helhetsperspektiv, har ett analytiskt synsätt, är utvecklingsinriktad och tycker om att arbeta processorienterat. Du är en självgående, effektiv problemlösare med ett strukturerat arbetssätt. För rollen krävs att du har en förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift samt har grundläggande kunskaper i engelska.

Eftersom arbetet innebär många kontakter på alla nivåer i organisationen och med leverantörer, är det viktigt att du har en god förmåga att samverka och kommunicera med andra människor. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00

Sammanfattning

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024