OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår vision "Ett gott liv i ett livskraftigt län" ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Upphandlingsavdelningen svarar för landstingets upphandling av varor och tjänster, varuförsörjning via elektronisk handel samt övergripande logistikfrågor. I genomsnitt uppgår upphandlingsvolymen till ca 400 - 450 miljoner kronor/år. Inom avdelningen arbetar för närvarande 14 personer. Då en av våra medarbetare slutar för att gå vidare till nya utmaningar söker vi nu en kvalificerad upphandlare till Växjö. Vi arbetar i trivsamma, nyrenoverade och nyutrustade lokaler på Sigfridsområdet i Växjö. Flextid tillämpas. Som upphandlare på landstinget Kronoberg erbjuder vi dig ett utvecklande och varierande arbete tillsammans med engagerade kollegor. Din uppgift blir att självständigt och affärsmässigt, i nära samarbete med arbetsgrupper från berörda verksamheter, planera och genomföra upphandlingar inom varu- och tjänsteområdena. Vidare ska du medverka till den fortsatta utvecklingen av upphandlings- och kvalitetsrutiner inom avdelningen. På sikt kan arbetet komma att renodlas mot ett av ovannämnda upphandlingsområden. KVALIFIKATIONER Du bör ha lämplig utbildning på högskolenivå eller på annat sätt ha skaffat dig motsvarande kunskaper. Du är initiativrik och målinriktad, van att arbeta självständigt och professionellt, gärna med erfarenhet av projektorienterat upphandlingsarbete. Arbetet innebär många kontakter såväl inom landstinget som med externa leverantörer. Du måste därför ha lätt för att kommunicera i tal och skrift. God samarbetsförmåga och servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet. Du är van att arbeta med kvalificerat datorstöd. Offentlig upphandling regleras i LOU (lagen om offentlig upphandling), varför kännedom om och erfarenhet av denna är önskvärd. Eftersom vi ofta samverkar med våra grannlandsting krävs körkort.