OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med upphandling i en av Linköpings största organisationer? Drivs du av att göra goda affärer och att skapa en positiv förståelse för de lagar och regler som reglerar inköpsprocessen? Utmanas du även av att få upphandla nya områden där din kreativitet får utrymme, då är det nog dig vi söker!
Vårt erbjudande
Vår Inköpsavdelning, med 10 medarbetare, söker en drivande och affärsmässig upphandlare som vill komplettera vårt team under en medarbetares föräldraledighet. Tillsammans med dina kollegor driver du inköpsprocessen med stort hållbarhetsfokus gentemot hela organisationen.
I arbetet ingår:
- Inköp och upphandling
- Förhandling och avtalsskrivning
- Avtalsförvaltning och uppföljning
Vem är du?
Som person är du självständig och har förmåga att strukturera ditt arbete utifrån uppsatta tidsramar. Du har lätt för att fatta beslut, du gillar att ta egna initiativ och drivs av affärsmässigheten i din roll.
För att lyckas i rollen är du lyhörd och har lätt för att kommunicera. Du är nyfiken och engageras av att genomföra upphandlingar inom nya områden. God datorvana och B-körkort är en förutsättning. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat självständigt med annonserade upphandlingar LOU/LUF. Har du även praktisk erfarenhet från något område som återfinns inom våra affärsområden är det också meriterande.
Du har relevant högskoleexamen alternativt arbetslivserfarenhet inom inköp-/upphandlingsområdet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och färdigheter, likväl som på de sätt som du kan komplettera vårt befintliga team.
Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, vänligen kontakta Eva Braun, avdelningschef Inköp, 013-20 81 98. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Andreas Berlin, SEKO, 013-20 92 18. Ansvarig för rekryteringsprocessen är rekryterare Ida Danieluk, 013-20 81 42.
Välkommen med din ansökan
Vi tillämpar löpande urval, så tveka inte att söka redan idag, men senast den 19 oktober vill vi ha din ansökan.
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.
Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Inköpschef Eva Braun
013-20 81 98
HR konsult Andreas Oliw
013-208000
HR-konsult Josefine Pihl
013-20 91 11
Redovisningschef Karolin Furberg
013-20 93 02
HR-konsult Veronika Mårtensson
013-20 82 85
IT-chef Patrik Nyberg
(+46) 013-20 91 49
HR-konsult Josefine Pihl
(+46) 013-20 91 11
HR-direktör Elisabeth Wenåker
013-20 82 25
Projektchef Peter Valvassori
013-20 90 21
Marknadskommunikationschef Anna Nestun
013-20 90 18