Upphandlare - vikariat och fast tjänst

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Vi står inför en spännande utveckling då Micasa Fastigheter fått i uppdrag att bygga ett flertal nya vård- och omsorgsboenden de kommande åren.



Brinner du också för upphandlingsarbete och vill bli en del av vår grupp? Vi har många kontaktytor och affären i fokus, men vill även ha kul på vägen och verkar för att skapa kreativa och utvecklade arbetsuppgifter.

Inköpsenheten ansvarar för att stötta organisationen vid inköp och upphandling så att Micasa Fastigheter har tillgång till de varor samt konsult- och entreprenadtjänster som krävs för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag. Vi är i dagsläget en inköpschef, två upphandlare och en inköpsassistent på halvtid. Vi ska utöka gruppen med en till upphandlare, och söker också en vikarie för en av våra upphandlare som ska vara föräldraledig (sept 2019-sept 2020). Som upphandlare rapporterar du till inköpschefen.

Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista och erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter

Du planerar, driver och genomför egna upphandlingar i samråd med interna beställare. I rollen ingår bland annat att:

- Bidra till en effektiv och professionell upphandlingsenhet
- Skapa ett mervärde för våra leverantörer
- Säkerställa att konkurrensen utnyttjas på ett affärsmässigt sätt och så att varor och tjänster köps in kostnadseffektivt, till rätt kvalitet och med minsta möjliga miljöpåverkan
- Följa utvecklingen inom inköpsområdet, bevaka rättsutvecklingen samt delta i enhetens kvalitetsarbete

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi tror att det finns flera vägar in i denna roll, och ser att du som söker har t.ex. jurist-/ekonomutbildning, teknisk utbildning inom byggbranschen, YH-utbildning inom offentlig upphandling, eller motsvarande kunskap om upphandling eller bygg-/driftentreprenader förvärvad genom arbetslivserfarenhet.

Till vikariatet söker vi dig som har flera års erfarenhet av att självständigt planera och styra ditt arbete med upphandlingar enligt LOU. Du som söker den fasta tjänsten har ett eller flera års erfarenhet av att planera och styra sitt arbete med upphandlingar enligt LOU alternativt som projekt- eller byggledare vid olika typer av entreprenader.

Kunskaper om AMA-AF, AFF, AB, ABT och ABK och dess tillämpningar är meriterande, liksom kunskaper om fastighets-/byggbranschen.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som tar initiativ och har förmåga att driva ditt arbete framåt och uppnå resultat. För att trivas i rollen har du ett flexibelt förhållningssätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. 

Eftersom rollen innebär många kontaktytor och är en intern stödfunktion är det viktigt att du trivs med att arbeta nära andra människor samt har intresse för att förstå andras utmaningar, och vilja och förmåga att leverera lösningar. Du ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut samt har förmåga att se den långsiktiga påverkan av ett beslut och anpassar ditt agerande därefter.

Om Micasa Fastigheter

Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder med rimliga hyror till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Micasa Fastigheter äger och förvaltar ca 120 fastigheter som omfattar drygt 1 miljon kvadratmeter. Omsättningen är ca 1 miljard kronor. Våra miljö- och energiledningssystem är certifierade enligt ISO 14001 och 50001. Micasa Fastigheters värdegrund bygger på engagemang, nytänkande, omtanke och kompetens. De fyra ledorden ska ses som ett förhållningssätt som genomsyrar alla områden och allt vi gör inom ramen för vår verksamhet. Läs gärna mer om oss på vår hemsida eller besök oss på Facebook.

Ansökan

Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-generalist Emilia Madeon (08-508 360 47) eller rekryterande chef Örjan Rosvall (076-123 61 08) eller orjan.rosvall@micasa.se. Du kan också kontakta oss via info@micasa.se. Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristian Arenander, IT-chef
08-508 360 28
Maria Ehn, Kommunikationschef
08-508 360 00
Ulrika Thorildsson, avdelningschef
08 508 360 00
Roger Teljfors, enhetschef Teknik och Trygghet
08 508 360 00
Roger Teljfors, rekryterande chef
08 508 360 00
Emilia Madeon, HR-specialist
08 508 360 54
Marianne Hall, rekryterande chef
08-508 360 00
Laura De Los Santos, HR-generalist
08 508 360 00
Gunnar Ohlsén, rekryterande chef
08 508 360 00
Laura De Los Santos, HR-Generalist
08 508 360 54

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Micasa Fastigheter i Stockholm AB Kista
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 juni 2019

Besöksadress

(Nordkapsgatan 3) Box 1298
None

Postadress

(Nordkapsgatan 3) Box 1298
Kista, 16429

Liknande jobb


Upphandlare till Inköp

Upphandlare till Inköp

7 november 2024

Upphandlare till myndighet i Uppsala

Upphandlare till myndighet i Uppsala

25 november 2024

22 november 2024