OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.
Upphandlingsenheten är en del av ekonomiavdelningen, centralt placerad vid Kommunledningskontoret vid Alfred Nobels torg/Katrinedalsgatan 2-4 i Karlskoga. Vi kommer vara en arbetsgrupp på tio personer som har ett nära och gott samarbete.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en engagerad upphandlare till vår Upphandlingsenhet. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av framåtanda, generositet och prestigelöshet. Just nu genomförs en stor förändringsresa med bland annat kategoribaserat arbetssätt och införande av e-handel. Denna förändringsresa fortgår och vi ger dig möjlighet att medverka och utveckla processerna inom upphandling och inköp.
Karlskoga kommun agerar även inköpscentral åt grannkommunerna Degerfors, Storfors och Filipstad.
I uppdraget som upphandlare kommer du att både självständigt och i team ansvara för hela upphandlingsprocessen, allt från inledande behovsanalys och diskussion med beställare till upprättande och uppföljning av avtal. Allt med verksamhets- och affärsfokus. Upphandlingarna är av skiftande karaktär och omfattar många spännande och intressanta områden. Det kan handla om såväl varor och tjänster som entreprenader.
I arbetsuppgifterna ingår även att stödja och vägleda kommunens beställare i inköps-, upphandlings- och avtalsfrågor, medverka vid informations- och utbildningsinsatser samt övriga på enheten vanligtvis förekommande uppgifter.
KVALIFIKATIONER
Du har eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi/juridik eller annan relevant inriktning eller så har du skaffat dig motsvarande kompetens genom längre arbetslivserfarenhet.
Som person är du serviceinriktad, affärsmässig och lyhörd inför verksamheternas behov. Samarbete är ett motto för dig. För att passa i rollen behöver du vara nyfiken och ha initiativkraft. Arbetet ställer krav på att du är noggrann, har en god analytisk förmåga och på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Som kommunens representant gentemot leverantörer har du ett affärsetiskt och opartiskt sätt.
Givetvis är du även engagerad och har ett uppriktigt intresse för inköps- och upphandlingsfrågor för att aktivt kunna delta i utvecklingsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande är tidigare erfarenhet av:
• att yrkesmässigt genomföra hela upphandlingsprocessen enligt LOU som upphandlare eller anbudsgivare
• kategoribaserat arbetssätt
• utveckling och effektivisering av e-handel
• entreprenadupphandling.
Körkort B är önskvärt.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden (dock ej under juli). Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.