OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Om jobbet
Som upphandlare i Uddevalla kommun jobbar du med att planera, genomföra och ansvara för upphandlingar i enlighet med LOU (lagen om offentlig upphandling).
Du genomför upphandlingar för kommunens verksamheter, främst inom sociala tjänster och livsmedelsområdet. Du kommer även ansvara för kommunens representant inom ett antal områden som upphandlas gemensamt med ett antal andra kommuner.
Vi erbjuder flextid, möjlighet till distansavtal, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, semesterväxling och ett team av kompetenta upphandlarkollegor.
Arbetsuppgifter
En viktig del i den här tjänsten är att ha ansvar för flera avtal och tillse att villkoren följs, godkänna prislistor, hantera tillägg och ersättningsvaror.
- Du kommer att ansvara för ett antal områden som omfattar både varor och tjänster, bl.a. livsmedel, sjukvård och möbler. Detta kan komma att ändras över tid.
- Du har ett nära samarbeta med avtalscontroller och e-handel.
- I arbetet ingår kontakter med verksamheter men också med leverantörer.
Du kommer också, i nära samarbete med övriga kollegor arbeta med att genomföra direktupphandlingar, avrop från ramavtal, förnyade konkurrensutsättningar, uppföljning av avtal, beställningsrutiner, internutbildning av personal samt medverka i övergången till E-handel.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är engagerad, drivande, serviceinriktad och har hög flexibilitet så att du snabbt kan ställa om ditt fokus.
- Du är strukturerad och analytiskt lagd
- Du tar egna initiativ när det krävs.
- Du uppskattar varierande arbetsuppgifter och kan ta ett helhetsperspektiv.
- Du är självgående, har god samarbetsförmåga och är utåtriktad.
- Du är en trygg och stabil person som kan stå för dina beslut.
Du behöver även ha en stor integritet och ibland hitta nya vägar för att lösa ett problem.
Kravspecifikation
- Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi/juridik/upphandling, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Tidigare erfarenhet av avtalsuppföljning och upphandlings- eller inköpsarbete, enligt lagen om offentlig upphandling (LOU).
- Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
- Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paket.
Det är meriterande om du har kännedom om uppföljning/upphandlingsverktyg för livsmedel och Upphandlingsmyndighetens hållbarhetskriterier.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078