OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som konsult i en hybridroll? Har du minst ett års erfarenhet av respektive roll? Då kan du vara den vi söker.
Om uppdraget
Medlingsinstitutet är en liten myndighet med tretton anställda. Bland de anställda finns statistiker, nationalekonomer, utredare samt administrativ personal.
Medlingsinstitutet är en myndighet under Arbetsmarknadsdepartementet och har tre huvuduppgifter:
* verka för en väl fungerande lönebildning
* ansvara för medling i arbetskonflikter
* vara statistikansvarig myndighet för den officiella lönestatistiken
Rollen som Upphandlare beräknas uppgå till ca 60%. Arbetet innebär att vara med i förberedelser för att flytta till nya kontorslokaler. De tjänster som kommer att avropas är flyttfirma, tjänster för avveckling av det gamla kontoret, möbler/inredning, städtjänster och kaffemaskin. Därutöver kan det komma mindre direktupphandlingar och inköp m.m. såsom fruktkorg, kontorsväxter och anslutning till receptions- och vaktmästeritjänster i den nya kontorsfastigheten. Stora delar av kravspecifikationer och underlag till avropsförfrågningar har redan förberetts under våren och sommaren 2024.
I controllerrollen som beräknas uppgå till ca 40% kommer du arbeta med månadsvisa budgetuppföljningar. Du kommer ha löpande kontakter med statens servicecenter(SSC) gällande redovisning samt ha kontakt med revisorer från Riksrevisionen vilket innebär att man tar fram underlag enligt revisorernas önskemål och detta görs till viss del i samarbete med SSC. Vissa förberedelser inför årsredovisning kommer att ingå i arbetsuppgifterna i samarbete med SSC. Även förberedelser inför nästa års budgetarbete påbörjas i slutet av 2024. Löpande fakturahantering ingår i arbetsuppgifterna.
Kompetenskrav
* högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från upphandling. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
* minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som controller
* goda kunskaper inom LOU/LUF
* erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
* kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
* kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
* goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Du kan anta uppdrag antingen som anställd konsult eller genom ditt eget företag.
Kontaktuppgifter och ansökan
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Ingrid Carlman via e-post: ingrid.carlman@jeffersonwells.se. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Övrig information
Tillsättning: 19 aug 2024
Uppdragslängd: 30 dec 2024, möjlighet till förlängning 2 månader finns
Placeringsort: Stockholm, Gamla stan
Typ av anställning: Konsultuppdrag
Omfattning: 100% (39,45tim), möjlighet till distans ca 2 dagar per vecka