Upphandlare/entreprenadupphandlare

Arbetsbeskrivning

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med nära 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

ARBETSUPPGIFTER
Verksamhetsområdet upphandling i Botkyrka kommun söker Upphandlare/ Entreprenadupphandlare till den centrala upphandlingsenheten med inriktning mot mark-, drift- och underhållsentreprenader. Du ska framförallt stödja samhällsbyggnadsförvaltningen och tekniska förvaltningen i deras upphandlingar men är placerad vid den centrala upphandlingsenheten.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:
• att som processledare i samarbete med berörd verksamhet leda och genomföra upphandlingar. Fokus kommer ligga på stöd till förvaltningarna i mark-, drift-, underhållsupphandlingar samt entreprenad-upphandlingar. Upphandlingar inom andra områden kommer att förekomma.
• att utveckla kommunens arbete kring upphandling och uppföljning. Arbetet bedrivs konsultativt och ska kännetecknas av kvalitet och serviceanda. Det utförs i projektform tillsammans med uppdragsgivaren, där upphandlaren, tillsammans med teknikansvariga, är ansvarig och drivande för uppdragets genomförande.
• att ge stöd och råd till uppdragsgivaren i upphandlings-, avrops- och uppföljningsfrågor.
• att medverka i interna utvecklingsprojekt däribland utvecklingen av teamarbetet.
• att ansvara för, förvalta och följa upp tecknade avtal inom ditt ansvarsområde.


KVALIFIKATIONER
Du som vill arbeta nära verksamheten och som samtidigt gillar att göra affärer kommer att trivas bra hos oss. Vi värdesätter nytänkande och söker dig som balanserar ansvar med mod att prova nya sätt.

Du har god kännedom om branschen och drifts- och underhållsentreprenader, gärna med erfarenhet av byggprojekt eller entreprenadupphandlingar i en koordinerande roll, t ex arbetsledare eller projektledare. Vi ser gärna att du som söker har varit affärsansvarig/kontraktsansvarig tidigare och kan, vill och vet hur en affär kommer till, med allt från handlingar till ett färdigt kontrakt.

Lämplig högskoleutbildning eller YH-utbildning är meriterande. Likaså kunskaper inom juridik, avtal, entreprenadrätt, LOU, LUF, AF, AMA, AB04, ABT 06 och ABK 09.

För att lyckas i rollen krävs, utöver branschkunskaper och affärsmässiga färdigheter, att du är strukturerad, analytisk och drivande. Du är en engagerad processledare med social kompetens och har lätt för att skapa och underhålla relationer och förhåller dig på ett professionellt sätt.

Du har rätt förutsättningar för tjänsten om du har jobbat med drifts- och underhållsentreprenader ur ett inköps- och upphandlingsperspektiv från köpande eller säljande sida. Meriterande är kompletterande utbildning inom områdena upphandling, processledning och kvalitetssäkring.


ÖVRIGT
Sista ansökningsdag är 22 mars 2015, men vi kommer att göra ett löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Giotas Sandquist
08-530 613 71
HR-specialist Catarina Karlsson
08-530 610 27
Fackliga företrädare
Nås via växeln, 08-530 610 00
Tillträdande chef för kommunledningsförvaltningens Anna Giotas Sandquist
08-530 613 71
Erbjudanden från annonsörer och rekryteringsföre

Näringslivschef Anna Anderberg

Utvecklingsledare Rebecka Hagman

Upphandlingschef Anders Kuylser
08- 530 611 49

Sammanfattning

Besöksadress

14785 TUMBA
None

Postadress

Munkhättevägen 45
TUMBA, 14785

Liknande jobb


15 november 2024

15 november 2024

Upphandlare/upphandlingsledare

Upphandlare/upphandlingsledare

14 november 2024

Upphandlingsstrateg

Upphandlingsstrateg

12 november 2024