OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlingsenheten
Landstinget är en av länets största arbetsgivare med ca 11 000 medarbetare. Vi hjälper alla i länet att vara friska och må bra. Vi arbetar med hälso- och sjukvård och tandvård men också med kollektivtrafik, kultur och regional utveckling.
Upphandlingsenheten utgör en gemensam resurs för hela landstinget. Vi ansvarar för genomförandet av upphandlingar avseende varor och tjänster av övergripande art men hjälper också landstingets förvaltningar med deras behov av upphandlingsstöd. Vi söker nu två upphandlare/inköpare till vår enhet.
Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats, som präglas av ett högt tempo och ett brett, intressant och varierat arbetsinnehåll.
Du ansvarar självständigt eller i grupp för kvalificerade upphandlingar inom varu- och tjänsteområdena och då främst medicintekniska utrustningar och IT. I upphandlarrollen ingår att vara stöd till organisationen i upphandlingsfrågor. Tillsammans med övriga medarbetare på enheten ska du även bidra till att utveckla upphandlingsverksamheten.
Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från upprättande av förfrågningsunderlag till avtal. Detta sker med utgångspunkt från Lagen om offentlig upphandling (LOU) samt i vissa upphandlingar Lagen om upphandling inom områdena vatten, energi, transporter och posttjänster (LUF). Upphandlingarna genomförs ofta i projektform med upphandlaren som projektledare.
Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet är ett krav. Arbetet kräver att du har förmåga till kommunikation och samverkan för att formulera förfrågningsunderlag baserade på verksamheternas krav och att i enlighet med aktuell lagstiftning kunna analysera och utvärdera anbud, genomföra förhandlingar samt knyta interna och externa kontakter.
Arbetet ställer krav på att kunna leda och hantera fler parallella projekt på ett målinriktat sätt. Det är en fördel om du har erfarenhet av upphandling inom offentlig verksamhet. Utöver detta har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt vana av att arbeta i MS Word och Excel. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med LOU och gärna med upphandlingsverktyget TendSign.
Som person är du affärsmässig, analytisk, strategisk, har integritet och god samarbetsförmåga. Du kan läsa av vilket sammanhang du befinner dig i och kan anpassa dig efter det. Du har hög servicekänsla och fallenhet för att kunna strukturera och förhandla.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
För mer information
Det är två tjänster med tillsvidareanställning på 100 %, tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta upphandlingschef Christina Södergren, 018-611 61 17
Facklig företrädare nås via vår växel 018-611 00 00.
Välkommen med Din ansökan
Skicka ansökan via länken nedan senast den 16 augusti 2015. Vi vill att din ansökan ska innehållande personligt brev och meritförteckning.
Denna rekrytering sker helt genom Landstinget i Uppsala läns försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Marteleur
018-611 21 46
Susanne Ruckman, avdelningschef
018-6112508
Ulf Olofsson, avdelningschef,
018-611 2174