OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lysekil har ett naturskönt läge vid Gullmarsfjorden på väst-
kusten. Kommunen, med ca 15 000 invånare, har ett väl
utvecklat näringsliv, god kommunal service samt fantastiska
rekreationsmöjligheter.
Vi kan erbjuda stimulerande arbetsuppgifter i en spännan-
de miljö som präglas av framtidstro.
Upphandlarens/Inköparens uppdrag är att övergripande leda och utveckla kommunens inköpsarbete. Enheten har till uppdrag att sprida informationen om avtal, att bistå i upphandlingsfrågor och på uppdrag från våra förvaltningar genomföra upphandlingar. En annan viktig uppgift är att samordna inköp och utveckla upphandlingsfrågorna, framförallt inom kommunkoncernen men även med andra kommuner.
I uppdraget ingår att ta fram förfrågningsunderlag, genomföra upphandlingar, skriva kontrakt, ge råd och stöd i upphandlingsfrågor samt medverka i utbildning inom området.
Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller annan lämplig utbildning inom området. Det är viktigt att du har erfarenhet av att självständigt genomföra offentliga upphandlingar. Du är idérik och drivande med et utåtriktat sinnelag och en god förmåga till samarbete. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.