OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen söker en upphandlare/ inköpare för tidsbegränsad anställning på 12 månader
Som upphandlare på Socialstyrelsen arbetar du som internkonsult och har en rådgivande och stödjande roll vid upphandlingar. Du medverkar i hela processen dvs. i förarbetet, med att ta fram förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering, tecknande av avtal och uppföljning. Socialstyrelsen upphandlar och avropar i huvudsak kvalificerade konsulttjänster och interna stödtjänster. Som upphandlare medverkar du även vid framtagande och tecknande av myndighetens övriga affärsavtal. Andra arbetsuppgifter kommer att bestå av att ge råd och stöd i upphandlings-, avtals-, samt sekretessfrågor. Du kommer även att hjälpa administrativa avdelningen med avrop från statliga ramavtal, särskilt IT-avtal.
Vi söker dig som är jurist, ekonom eller har annan relevant utbildning inom upphandling. Du har några års erfarenhet av upphandling och lagen om offentlig upphandling.
Det är meriterande om du har erfarenhet från inköpsarbete, avrop, statliga ramavtal (företrädesvis IT) eller erfarenhet från IT-branschen.
Som upphandlare krävs att du har god samarbetsförmåga, är flexibel och har personlig integritet. Vidare krävs att du har ett konsultativt förhållningssätt och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055