Upphandlare/upphandlingsadministratör

Arbetsbeskrivning

Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 113 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.

Upphandlingsenheten i Lunds kommun är organisatoriskt placerad under ekonomiavdelningen inom kommunkontoret och består idag av åtta medarbetare. Upphandlingsenhetens viktigaste uppgift är att organisera och utveckla upphandlingsverksamheten samt att genomföra
kommunövergripande upphandlingar.

Lunds Kommuns Fastighets AB bildades 1947 och har sedan dess varit ett helägt kommunalt bolag. Vår huvudsakliga uppgift är att erbjuda lundaborna kvalitativa bostäder till en rimlig kostnad.

Vi söker nu en upphandlare/upphandlingsadministratör. Du kommer att arbeta som upphandlingsadministratör 50 procent på den centrala upphandlingsenheten inom Lunds kommun. På de återstående 50 procenten kommer du att tjänstgöra som upphandlare för Lunds Kommuns Fastighets AB:s (LKF) räkning. Du är anställd av kommunkontoret men kommer att vara placerad på LKF:s kontor ca 2,5 dagar i veckan.

ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare inom LKF ansvarar du för att planera och självständigt genomföra upphandlingar av varor och tjänster inom ramen för lagen för offentlig upphandling (LOU). Du fungerar som projektledare och har en stödjande konsultativ roll. Du kvalitetssäkrar upphandlingar genom råd och stöd till organisationen, informerar om och följer upp avtal. Du bevakar upphandlingsområdet och ansvarar för information och utbildning inom området.

Som upphandlingsadministratör på upphandlingsenheten kommer du att bistå med administrativt stöd till upphandlarna. Du kommer att ansvara för ett flertal administrativa arbetsuppgifter såsom förlängning av avtal, utskick av anbud samt en övergripande koll på kontorets avtalsdatabas och arkiv. Du kommer att ansvara för diarieföring och ekonomisk administration. Du kommer också att bistå e-handelsansvariga och upphandlare med förekommande administrativa uppgifter. Vidare kommer du att ansvara för övrigt förekommande kontorsgöromål såsom rese- och hotellbokning, kopiering och posthantering.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med erfarenhet av upphandlingar och kännedom om LOU. Du bör ha högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller inköp eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet av projektledning samt goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel. Erfarenhet av att arbeta med elektroniska upphandlingsverktyg är meriterande, liksom erfarenhet av arbete som administratör.

Som person är du strukturerad och har god förmåga att kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. Eftersom jobbet innebär mycket eget ansvar vill vi att du är lösningsorienterad med förmåga att hantera stressade situationer. Du har en hög grad av servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga och är prestigelös.

Tjänsten har tillträde snarast enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner på detta företaget

Birgitta Petrusson, upphandlingschef Lunds kommu
046-35 50 64
Charlotta Waern, personalchef LKF
046-35 85 35
Nås via kommunens växel
046-35 50 00
Magdalena Titze, budgetchef
046-35 50 27
Sophie Stakston, Wise Professionals
0765-454027
Rekryteringskonsult, Meritmind Sofia Herrström

Ekonomidirektör Henrik Weimarsson
046-35 50 28
Upphandlingschef Lunds kommun Birgitta Petrusson
046-359 50 64

Sammanfattning

Besöksadress

22222 Lund
None

Postadress

Box 41
Lund, 22222

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024