Upphandlare/upphandlingsjurist

Upphandlare/upphandlingsjurist

Arbetsbeskrivning

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Arbetsplatsen ligger i Märsta med bekvämt pendlingsavstånd från både Stockholm och Uppsala.

Upphandlingsenheten styr sin egen planering och veckoarbetstid, eget ansvar är vår idé för framgång. Ledorden på vår enhet är högt i tak, respekt, tydlighet, ordning och reda. Vi satsar även på en relevant och kontinuerlig kompetensutveckling för medarbetarna på enheten.

Det händer många positiva saker internt i kommunen kring upphandling och inköp, hoppa på tåget nu!

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare/upphandlare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet. Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga uppdragsgivare. Uppföljning av avtal samt genomföra utbildningar internt i organisationen är också en del av uppdraget.

Du förväntas att hantera överprövningar samt bistå med juridisk rådgivning till organisationen inom området. Du ska löpande bistå med ett juridiskt perspektiv på det arbete som genomförs på enheten. Fördelningen mellan operativt arbete och juridiskt arbete kommer vara föränderligt över tid men huvuduppdraget avser att genomföra upphandlingar i praktiken. I ditt uppdrag ingår också att vara med och samordna arbetet kring gällande mål som är satta på enheten med fokus på service för våra invånare i kommunen.

Vi använder ett elektroniskt flöde i upphandlingsprocesserna med verktyget e-Avrop, du ska även bidra till att utveckla affärsmodeller med ett innovativt förhållningssätt med stöd av verktyget.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en juristexamen/examen inom affärsjuridik eller annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig.

Utöver det vill vi att du har:
• Dokumenterad erfarenhet av upphandling och av att praktiskt har genomfört upphandlingar från behovsbild till avtalsuppföljning.
• Erfarenhet av upphandling under LOU, lagen om offentlig upphandling och tillika dokumenterad kunskap om LOU.
• Förmåga att arbeta självständigt utifrån uppdraget som är beskrivet i annonsen.
• Kan arbeta med IT- verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet.

Vi ser det också som meriterande att du har erfarenhet från såväl offentliga som privata upphandlingar samt kännedom om och har arbetat med upphandlingsverktyget e-Avrop.

För att trivas i rollen så tror vi att du:
• Är handlingskraftig, innovativ, driven, strukturerad och har en god analytisk förmåga.
• Gillar att arbeta i team och vara i centrum samt att ha många uppgifter på gång samtidigt.
• Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt är en god kommunikatör.
• Är serviceinriktad och kan skapa förtroende och goda relationer genom ett konsultativt arbetssätt.
• Har en nyfiket ifrågasättande inställning och en hög integritet.

Vi tillämpar löpande urval, intervjuer och tillsättande av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommundirektör Ulla-Marie Hellenberg
08-591 260 03
Enhetschef HR Gunlög Svensson
0859126638
Musei- och Konsthallschef Ted Hesselbom
08- 591 266 54
Rektor Åsa Ersson
08-597 833 95
HR-chef Stina Nyström
08-591 260 80
HR-strateg Hållbar arbetshälsa Bengt Palmgren
073 661 34 04
Kommundirektör Ulf Bergh
08-591 260 03
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och

Utvecklingsstrateg HR Camilla Uddman

Biträdande kommundirektör Helen Kavanagh Berglund
08-591 26060

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 8 juni 2022

Besöksadress

19585 MÄRSTA
None

Postadress

Södergatan 20
MÄRSTA, 19585

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024