OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för affärer och är utbildad inom juridik? Då kan vi ha jobbet för dig.
Enheten Inköp och upphandling ingår i ekonomiavdelningen under regiondirektören och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid inköp och upphandlingar. Affärsdrivet inköp och hållbara leveranskedjor är viktigt för regionen. Inköp och upphandling har i uppdrag att säkerställa att upphandling sker på ett hållbart sätt och i enlighet med gällande lagstiftning och organisationens politiska beslut. Region Jämtland Härjedalens totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till 2 miljarder kronor per år.
Enheten expanderar och kommer under kommande år att tillföra nya funktioner till enheten. Idag består vi av avtalscontroller, inköpare, materialkonsulent, miljöcontroller, upphandlare, medarbetare inom avropsfunktionen för bemanningsfrågor, administratörer inom e-handel samt en enhetschef. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö, möjlighet till distansarbete, flextid och möjlighet till friskvård.
ARBETSUPPGIFTER
Den tjänst vi erbjuder är en kombination mellan upphandlare och upphandlingsjurist. Som upphandlare arbetar du administrativt och arbetet är utåtriktat och fullt av utmaningar. Du ansvarar du för hela processen när det gäller genomförandet av strategiska upphandlingar inom främst tjänster. Arbetet innefattar behovs- och marknadsanalys, att upprätta och sammanställa upphandlingsdokument samt ansvara för anbudsutvärdering och avtalsskrivning. Du kommer att arbeta i nära samarbete med sakkunniga under processen.
Som upphandlingsjurist är du med och bidrar till att regionens upphandlingar och inköp hanteras affärsmässigt och juridiskt korrekt. Du förväntas kunna ge ett upphandlingsjuridiskt stöd och vägledning till övriga kollegor på enheten. Du deltar även i enhetens utvecklings- och förbättringsarbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en juristexamen och ser gärna att du har några års erfarenhet från upphandlingsarbete och/eller anbudsarbete. För uppgiften behöver du i hög utsträckning ha förmåga att se möjligheter, ta initiativ och nå resultat.
Du arbetar på ett affärsmässigt sätt, är drivande och självständig med en förmåga att tänka ur ett helhetsperspektiv samt har god samarbetsförmåga. Goda kunskaper i Word och Excel är en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift.
I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Som grund för ständiga förbättringar har Region Jämtland Härjedalen LEAN som verksamhetsstrategi i hela sin verksamhet.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.