OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.
Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi två upphandlare/upphandlingsledare med bred kompetens, känsla för den goda affären och viljan att göra skillnad!
Båda tjänsterna avser i dagsläget främst tjänsteupphandlingar, till exempel administrativa tjänster. Den ena tjänsten är inriktad mot servicetjänster och den andra tjänsten mot sociala tjänster.
Vi tror att du är nyfiken och vill testa på att upphandla även andra områden, då det kan bli aktuellt beroende på behov i verksamheten.
Vi söker dig som älskar offentlig upphandling och gärna arbetar tätt med marknaden och med våra kunder för att på bästa sätt utveckla affären.
Du kommer att projektleda och driva upphandlingsarbetet och se till att uppställda mål nås och att processen följer uppsatta tidsramar.
Du förvaltar och följer även avtalet under avtalsperioden och en stor och viktig del i rollen är kontakt och relationsbyggande med leverantörer och beställare. För att trivas i denna roll har du lätt för att sätta dig in i kundernas situation, möta alla typer av människor och har en genuin vilja att hitta bra lösningar. Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt och sätter kunden och den goda affären i fokus.
Som upphandlare/upphandlingsledare kommer du tillhöra upphandlingsavdelningen som består av cirka 40 kompetenta upphandlare/upphandlingsledare, upphandlingsassistenter, jurister och avtalscontrollers uppdelat på fyra enheter. Tillsammans skapar vi bästa nyttan för dem vi är till för!
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du är trygg i dig själv, har goda projektledaregenskaper och ditt sätt att leda och skapa delaktighet bidrar till ett bra resultat med kunden i fokus. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt oavsett om du arbetare ensam eller tillsammans med andra.
För att kunna axla denna spännande roll behöver du ha minst ett par års erfarenhet av att självständigt ha drivit och genomfört upphandlingar i offentlig sektor.
Du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med Mercell TendSign som verktyg.
Vår målsättning är en skyndsam rekrytering och vårt arbete med urval och intervjuer kommer ske löpande. Skicka in din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! http://goteborg.se/jobbapainkopochupphandling Följ oss även gärna på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/gbginkop/
Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Övrigt
I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.