OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Inköps- och upphandlingsenheten har fått flera strategiska uppdrag, såsom centralisering av upphandlingsfunktionen, införande av kategoristyrt inköp och en stadsgemensam inköpsprocess och har därför utökats med fem tjänster under de senaste åren.
Enheten har idag 14 medarbetare som är placerade centralt i Mölndals stad, där strateger, upphandlingsledare, upphandlare, inköpssamordnare , inköpsanalytiker och avtalscontroller jobbar tillsammans i en grupp med hög kompetens och stort engagemang. Det övergripande målet är att genom bra upphandlingar och utvecklad e-handel effektivisera stadens inköp och möjliggöra goda affärer och på så sätt skapa värde för våra medborgare.
ARBETSUPPGIFTER
Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du skapar välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare?
Vi erbjuder ett vikariat på heltid till och med 29 februari 2024 med eventuell möjlighet till förlängning då en av våra medarbetare går på föräldraledighet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att självständigt och på ett affärsmässigt sätt projektleda upphandlingar genom hela processen. Det innefattar behovsanalys, marknadsanalys, framtagande av upphandlingsdokument, annonsering, utvärdering av anbud, effektrapportering samt viss avtalsvård. Du ansvarar för flera upphandlingar av såväl varor som tjänster, parallellt i nära samarbete med stadens olika verksamheter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi, teknik, juridik alternativt YH-utbildning inom inköp, upphandling eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Upphandlingserfarenhet alternativt erfarenhet av strategiskt inköp inom privat sektor är meriterande.
Du är ansvarsfull och har förmåga att samordna processer och driva flera pågående projekt med flera olika intressenter samtidigt. Du är ansvarsfull, noggrann och trivs med att samverka och samarbeta med andra aktörer. Som person är du strukturerad och lösningsfokuserad. Du kan arbeta självständigt, är flexibel och har god förmåga att prioritera. Att du är en van IT-användare, hanterar officepaketet väl och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift ser vi som en självklarhet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.