Upphandlingadministratör till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Som upphandlingskoordinator ansvarar du för den dagliga anbudsprocessen i Sverige. Du kommer dessutom att agera som en "helpdesk" till franchisetagare i nära samarbete med upphandlingschefen i Sverige. Tjänsten innefattar bl.a. ansvar för den löpande förvaltningen genom att uppdatera interna system, dokument och kontrakt, ansvara och organisera informationsmöten m.m.

Arbetsuppgifterna innefattar bl.a.:
• Ansvar för bokning och organisera informationsmöten gällande upphandling
• Ansvar för att sammanställa information om ansökningar och kontrakt.
• Ta emot nya anbudskontrakt och hantera eventuella förlängningar
• Samla och arkivera anbudsförfrågningar.
• Aktivt samla in, sammanställa och arkivera information från nya kontrakt och lagra på servern. Informationen bör omfatta prislistor, utvärderingsformulär, marknadsföringsmaterial etc.
• Besvara eventuella, från bolaget, frågor kring upphandlingarna.


Vem är du?

Utbildning / Erfarenhet
• Utbildning inom offentlig förvaltning/offentlig upphandling eller arbetserfarenhet inom området.
• Minst 5 års erfarenhet av att samordna upphandlingar i den offentliga sjukvården (medicintekniska produkter alternativt inom läkemedelsindustrin, kommuner, landsting).
• God kunskap om Lagen om Offentlig Upphandling (LOU).
• Goda kunskaper inom administration och processhantering.

Du skall dessutom kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift.

Vidare är du effektiv, analytisk och en god kommunikatör. Viktigt är även att du är lyhörd, flexibel och ansvarsfull. Vidare har du förmågan att arbeta både självständigt och i grupp.


Du erbjuds

Tjänsten är ett konsultuppdrag som beräknas börja omgående och pågå i ca 5 månader med chans till förlängning. Vid frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Tranaeus på telefonnummer 0769-497962. Då uppdraget ska tillsättas omgående är du välkommen med din ansökan via www.jurekbemanning.se redan idag.

Om företaget

Vår kund är ett internationellt bolag. Kontoret är beläget i Stockholm.


Start:

Omgående

Lön:

Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

Snarast

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 23 april 2015

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Upphandlare till Inköp

Upphandlare till Inköp

7 november 2024

Upphandlare till myndighet i Uppsala

Upphandlare till myndighet i Uppsala

25 november 2024