OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ledningskontor/ekonomi
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
Inom Västerviks kommun arbetar 2700 medarbetare.
Västerviks kommun ingår tillsammans med Hultsfred, Högsby, Mönsterås, Oskarshamn och Vimmerbys kommuner i en upphandlingssamverkan. Vi har vårt kontor i Västervik men är ofta ute i de samverkande kommunerna. På kontoret finns idag 9 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter
Vara ”kundtjänst” för samverkande kommuner
Administration av avtal och avtalsdatabas för samtliga kommuner
Information om avtal till kommunernas anställda
Ansvara för Inköpscentralens interna hemsida
Kontroll av leverantörers status
Uppföljning av avtalstrohet och analys av inköp
Medverkan i e-handelsprojekt
Din kompetens
Relevant utbildning på eftergymnasial nivå. Du kan också ha skaffat dig motsvarande kompetens genom längre praktisk erfarenhet. Du ska vara systematisk, ha analytisk förmåga och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi söker dig som trivs med omväxlande arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt men samtidigt ser teamwork som ett naturligt och viktigt inslag i arbetet. Vi värdesätter personliga egenskaper som social förmåga, att du är prestigelös, öppen, ödmjuk och lyhörd. Erfarenhet av upphandlingsfrågor från offentlig sektor är meriterande.