Upphandlingsadministratör

Upphandlingsadministratör

Arbetsbeskrivning

I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!




Beskrivning
Kommunkansliet ansvarar för centrala stödprocesser såsom upphandling och inköp, juridik, arkiv, överförmyndarverksamhet, registratur, digitaliserings- och systemförvaltarfrågor samt nämndadministration.

Enheten har 29 medarbetare av vilka fem ingår i upphandlingsgruppen.

Upphandlingsgruppen genomför upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader och använder sig av upphandlingssystemet Kommers men även avtalsdatabasen Proceedo. Gruppen består av tre upphandlare och en upphandlingsadministratör samt en avtalscontroller. Verksamheten bedrivs i ett modernt aktivitetsbaserat kontor i centrala Kungälv. 

Arbetsuppgifter
Som upphandlingsadministratör i Kungälv kommun är du spindeln i nätet och bidrar till att säkerställa goda affärer för våra invånare. Du stödjer kommunens chefer och beställare med direktupphandlingar, hjälper till med förnyade konkurrensutsättningar och besvarar frågor kring delegation och attestering. Du kommer också att genomför enklare upphandlingar. Du ordnar träffar och anbudsskolor för leverantörerna och administrerar vår avtalsdatabas Proceedo.

En viktig uppgift för upphandlingsadministratören är att säkerställa att upphandlingsavgiften betalas av leverantörerna. Du ansvarar för kommunikationen via funktionsbrevlåda och webbplats samt hanterar de fakturor som avser upphandlingsverksamheten.

Kvalifikationer
Du har flerårig eftergymnasial utbildning inom juridik, upphandling eller annan utbildning som kommunen bedömer likvärdig. Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Som person är du prestigelös och har lätt för att samarbeta med skilda kompetenser i en stor organisation. Du är van att hantera många bollar samtidigt och arbeta inom givna, ibland snäva, tidsramar. Noggrannhet och integritet är viktiga egenskaper i den här tjänsten och vi tror att du ser det här som ett första steg i en blivande karriär inom inköp och upphandling.

Har du erfarenhet av administrativt arbete för en kommun är det meriterande liksom erfarenhet av inköpsarbete.

Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan!

Övrigt

Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungälvs kommun, kommunkansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 20 december 2022

Liknande jobb


31 oktober 2024

Praktikant inom administration sökes!

Praktikant inom administration sökes!

9 oktober 2024