Upphandlingsadministratör

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På kommunkontoret arbetar cirka 300 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus.



Om oss
Inköps- och upphandlingsenheten växer och söker nu en upphandlingsadministratör.

Enheten för Inköp och upphandling vid Lunds kommun tillhör Ekonomiavdelningen. Enheten består av totalt 15 upphandlare, 1 utvecklingsstrateg, 1 upphandlingsjurist, 1 inköpsanalytiker, 2 avtalscontroller, 3 e-handlare, 1 systemförvaltare, upphandlarna ingår i 2 grupper som leds av två gruppchefer. Enheten leds av inköps- och upphandlingschef. 

Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med kompetenta, trevliga och hjälpsamma kollegor. Vår arbetsplats ligger mycket nära Centralstationen i Lund med goda kommunikationer.

Du behöver gilla att arbeta i en organisation med högt förändringstempo, där du själv aktivt kan bidraga till utvecklingen mot en modern upphandlings- och inköpsorganisation

Arbetsuppgifter
- Diarieföra i W3D3
- Administrativ avlastning till cheferna
- Förbereda nyanställningar, beställa dator, mobil, nätverksplats, program mm åt nya medarbetare.
- Ansvara för kommunikationen via Inköp och upphandlings funktionsbrevlåda.
- Administratör i inköpssystemet Mercell Tendsign.
- Stödja Inköp och upphandling med olika administrativa arbetsuppgifter, t.ex. boka möteslokaler och föra mötesanteckningar för enhetsmöten.
- Bevaka inkorgen för Direktupphandling.

Vi söker dig som
Vi söker dig som tycker om ordning och reda och som arbetar strukturerat.
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, alternativt att du har arbetserfarenhet eller utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper och känner dig bekväm med användning av olika IT-system.

Som person är du prestigelös och har lätt för att samarbeta med skilda kompetenser i en stor organisation. Du är van att hantera många olika aktiviteter samtidigt och arbeta inom givna, ibland snäva, tidsramar. Noggrannhet och integritet är viktiga egenskaper i den här tjänsten. Du kan kommunicera väl i både tal och skrift. Du förstår vikten av att ge snabb och professionell service.

Övrigt meriterande:

Erfarenhet av diarieföring i W3D3.
Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation eller en större organisation med många intressenter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och mycket goda referenser.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekonomi
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024