Upphandlingsadministratör

Upphandlingsadministratör

Arbetsbeskrivning

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang.


Eksjö kommuns ekonomi- och upphandlingsavdelning erbjuder ett omväxlande arbete i nära kontakt med kommunens och de kommunala bolagens olika verksamheter. Avdelningen gör affärsmässiga upphandlingar som skapar stort förtroende hos både interna uppdragsgivare och externa leverantörer. Vi är fyra upphandlare och söker nu en upphandlingsadministratör.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlingsadministratör arbetar du bland annat med att uppdatera och underhålla avtalskatalogen, avtalsuppföljning, övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter, bistår verksamheten i direktupphandlingar samt genomför mindre upphandlingar.

KVALIFIKATIONER
Du har hög integritet, är självgående, flexibel, har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann. Du har en ödmjuk attityd och har förmåga att skapa och behålla goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga, såväl muntligen som skriftligen. Vi kommer att fästa stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi vill att du har en eftergymnasial utbildning inom områden som är relevanta för tjänsten (tex inköp/upphandling) eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt exempelvis genom arbetslivserfarenhet.

Det är meriterande om du har kunskap om eller erfarenhet av offentlig upphandling.

Du har
• gott omdöme och känner stort ansvar
• god samarbetsförmåga
• god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift



ÖVRIGT
Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen.

Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt:
- Pass
- Nationellt ID-kort som visar medborgarskap
- ID-kort kombinerat med personbevis där
medborgarskapet framgår.
Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige

Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eksjö kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2024
  • Ansök senast: 10 mars 2024

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024