OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlingsenheten är en spännande arbetsplats med uppdraget att göra goda affärer med ömsesidigt nöjda parter. Enheten har en strategiskt viktig roll i kommunens upphandlings- och inköpsfrågor. Enheten har också en viktig roll som ambassadör för nyttan och nödvändigheten med offentlig upphandling och de krav som ställs på affärsmässighet, juridisk korrekthet och verksamhetsnytta.
Vi söker nu en upphandlingsadministratör för en tidsbegränsad anställning på 6 månader, med möjlighet till förlängning.
Nyköping är en stad som växer med en upphandlingsvolym på c:a 1 miljard för drift och 0,5 miljard på investeringssidan. Upphandlingsenheten är organiserad inom den centrala Ekonomiavdelningen och består av chef, fyra upphandlingsprojektledare, en måltidskonsulent och en kostassistent.
Upphandlingsenheten använder e-Avrop som är ett digitalt upphandlingssystem.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlingsadministratör stöttar du våra upphandlare i planering och genomförande av upphandlingsprojekt inom olika varu- och tjänsteområden av enklare karaktär. Du kommer även medverka vid framtagande av förfrågningsunderlag, anbudsutvärdering samt avtalsutformning. Vidare utgör du ett stöd vid genomförandet av förnyade konkurrensutsättningar.
Du kommer ansvara för vårt ärendehanteringssystem samt arkivering.
För närvarande pågår ett utvecklingsprojekt vilket kan komma att ge stora möjligheter att påverka både arbetssätt och metodik samt innehåll.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning inom ekonomi/teknik/juridik eller SILF Inköpslicens eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• god förmåga att uttrycka Dig såväl muntligt som skriftligt på svenska
Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av upphandlingsarbete inom LOU eller LUF.
För att lyckas i rollen som upphandlingsadministratör bör du vara strukturerad, ansvarsfull och initiativtagande. Då arbetet innebär mycket kontakter både externt och internt är det viktigt att du har god social kompetens, är förtroendeskapande och duktig på att bygga upp och underhålla interna och externa nätverk.
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.
Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.
Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.
Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-704 704.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Nilsson
0155-24 84 04
Åsa Johansson
0155-24 81 83
Anna Möller
0155-24 85 59
Harriet Suomi-Forssblad
0155-45 75 19
Pekka Haapanen
0155-24 89 92
Per Norrhäll
0155-24 84 70
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155 – 45 74 20
Vision Åsa Johansson
0155-24 81 83
Akadermikerförbundet SSR Anna Möller
073-662 23 95
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155-45 74 20