OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åklagarmyndigheten har en central roll i brottsbekämpningen och bidrar till ett rättssäkert samhälle.Vi finns över hela landet och har ca 1 300 medarbetare.Hos oss arbetar bland annat åklagare, administratörer, ekonomer och statistiker.Vi erbjuder kompetensutveckling, flexibla arbetstider och karriärmöjligheter.Riksåklagaren är landets högsta åklagare och enda allmänna åklagare i Högsta domstolen.Riksåklagaren är också chef för Åklagarmyndigheten.Åklagarmyndigheten omfattar samtliga åklagare i Sverige med undantag för de cirka 80 stycken som är anställda på Ekobrottsmyndigheten.Riksåklagaren är dock högsta åklagare även för Ekobrottsmyndighetens åklagare. Riksåklagarens kansli är Åklagarmyndighetens "huvudkontor" med ansvar för bland annat rättslig utveckling, verksamheten i Högsta domstolen och administrativa uppgifter.För mer info se www.aklagare.se Åklagarmyndigheten söker en kvalificerad medarbetare till ekonomiavdelningen som, under ekonomidirektören, kommer att vara ansvarig för myndighetens upphandlingsverksamhet.Som upphandlingsansvarig har du, tillsammans med en upphandlare, det övergripande ansvaret för att planera och genomföra upphandlingar inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU).Vidare har du ansvaret för myndighetens rutiner för den löpande inköpsverksamheten och myndighetens kommersiella avtal.En viktig uppgift för dig blir att utveckla det redan påbörjade införandet av E-handel.Du kommer även att ha ansvar för myndighetens miljöledning samt vissa telefonifrågor.I uppgifterna ingår att ge stöd och råd till chefer och andra inom myndigheten.Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten vilket ställer stora krav på din samarbetsförmåga.Vi söker dig med . relevant högskoleutbildning tex ekonomi eller juridik.. erfarenhet av liknande arbeten med ansvar för inköp och upphandlingar . mycket god kunskap om lagar och förordningar som gäller offentlig upphandling.. goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift..erfarenhet från arbete med E-handel.Erfarenhet från arbete med miljö - och kvalitetsfrågor är meriterande.Du tycker det är roligt att samarbeta med andra, har ett konsultativt arbetssätt och gillar att arbeta i ett högt tempo.Arbetet kräver god social förmåga och servicekänsla.Du är initiativrik och har ett affärsmässigt förhållningssätt.Du kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.Vi tillämpar provanställning.Vi eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning. Välkommen med din ansökan via www.proffice.se senast den 10 augusti.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67