Upphandlingsansvarig rekryteras till huvudkontoret i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste. Hos oss möter en modern och platt organisation, med fokus på det goda ledarskapet, där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du goda möjligheter till utveckling och att skapa balans mellan arbete och fritid.

Åklagarmyndigheten söker en senior upphandlare till ekonomiavdelningen som, under ekonomidirektören, kommer att vara ansvarig för myndighetens upphandlingsverksamhet och samordna arbetet inom avdelningens upphandlingsfunktion. Upphandlingsfunktionen består av tre medarbetare totalt, inklusive upphandhandlingsansvarig.

Arbetsbeskrivning
Som upphandlingsansvarig har du det övergripande ansvaret för att planera och genomföra upphandlingar, från behovsanalys till avtalsuppföljning inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU). Vidare har du ansvaret för myndighetens rutiner för den löpande inköpsverksamheten och myndighetens kommersiella avtal. En viktig uppgift för dig blir att bidra till arbetet med e-handel. Vidare ingår att ge stöd och råd till chefer och andra inom myndigheten. Tjänsten innebär många både interna och externa kontakter.

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, gärna med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi eller juridik. Du har mångårig erfarenhet från kvalificerat upphandlingsarbete och gedigen kunskap och erfarenhet från LOU. Vidare har du mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i både svenska och engelska. Du är en van systemanvändare och har du erfarenhet från e-handel ser vi det som meriterande.

Du tycker det är roligt att samarbeta med andra, har ett konsultativt arbetssätt och gillar att arbeta i ett högt tempo. Arbetet kräver god social förmåga, servicekänsla och noggrannhet Du är initiativrik och har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.

Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar Åklagarmyndigheten med Experis Finance. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Magnusson 08-736 28 47 eller Tomas Ehrngren 08-764 26 48. Sista ansökningsdag är den 9 januari 2017.

Viktig information
En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Tester förekommer i rekryteringsprocessen.
Fackliga representanter:
Niklas Gustafsson, facklig kontaktperson Saco-S, 010-562 50 36
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST, 010-562 54 37

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 2 december 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

23 december 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024