OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en positiv, driven och organiserad person? I sådana fall kan det här vara en roll för dig! Vi söker dig som vill arbeta med upphandling i en spännande bransch och har god samarbetsförmåga!
OM TJÄNSTEN
LäkarLeasing har funnits sedan 2005 och bemannar den svenska och norska sjukvården med läkare och sjuksköterskor. De arbetar för att erbjuda vårdpersonal goda villkor, en känsla av tillhörighet och en kontroll över sin arbetssituation för att skapa en hållbar och attraktiv arbetsmarknad inom sjukvården. Bolaget präglas av medarbetare med energi och driv, där alla medarbetare är med och bidrar till en god stämning. LäkarLeasing är ett ungt, sammansvetsat företag med stora ambitioner och en företagskultur utöver det vanliga!
En viktig del av LäkarLeasings verksamhet grundar sig i offentlig upphandling. Som upphandlingsansvarig är du drivande i bolagets anbudsprocess på den svenska och norska marknaden. Utöver anbudsförandet ansvarar du även för bolagets avtalshantering. I rollen hanteras cirka 8-10 upphandlingar i månaden och det kan röra sig om värden från några miljoner upp till några miljarder per upphandling.
Som person är det viktigt att du delar LäkarLeasings värdeord som är välvilja, engagemang och kvalitet.
Du erbjuds
- Ett företag som präglas av en stark företagskultur där gemenskap, engagemang och entreprenörskap är något som tagit oss till där vi är idag
- Ett marknadsledande företag i en kontinuerligt växande bransch där det finns en plan och stöd för din personliga utveckling
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ansvarig för genomförande av anbudsprocessen i LäkarLeasings upphandlingar
* Planera, driva och utvärdera det dagliga arbetet med upphandlingsprocessen
* Dokumentera och rapportera löpande vid avvikelser, problem m.m. (klagomål, synpunkter eller observation)
* Hålla i, delta och vara aktiv samt förberedd på interna och externa möten
* Utforma arbetsverktyg som utvecklar och effektiviserar LäkarLeasings sätt att arbeta inom ansvarsområdet
* Ansvara för att uppnå gemensamt uppsatta mål för upphandlingsavdelningen
* Ansvara och leda kvalitetsarbetet inom upphandlingsområdet
* Ansvara för att det systematiska kvalitetsarbetet genomförs i enlighet med upprättande styrdokument, lagar och föreskrifter
* Ansvara för att förvalta bolagets kundavtal, innefattande exempelvis prisjusteringar, statistik, dokumentation, intern och extern kommunikation
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning som rör offentlig upphandling
- Har erfarenhet av att arbeta med upphandling och anbud
- Arbetat minst två år som anbudslämnare eller upphandlare
- Besitter god kunskap om LOU
- Har grundläggande kunskaper i norska
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet inom bemanningsbranschen eller hälso- och sjukvården
- Har en Juristexamen
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Starka kommunikations- och förhandlingsfärdigheter
- Är självgående och drivande i ditt eget arbete
- God organisationsförmåga och förmåga att prioritera arbetsuppgifter
- Högt fokus på kundservice och kvalitet
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231