OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Detta konsultuppdrag riktar sig mot dig som vill anta rollen som upphandlingsansvarig för en tidsbegränsad period. Har du arbetat som upphandlare inom offentlig sektor och vill ha en samordnande roll över dina närmsta kollegor kan detta vara något för dig.
Välkommen in med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Som Upphandlingsansvarig/upphandlare kommer du självständigt genomföra upphandlingar av tjänster, varor, entreprenader och IT-system samt genomföra avropsanmälningar från ramavtal. Du kommer fungera som rådgivare gentemot verksamheter i inköps- och upphandlingsfrågor och vara delaktig i att utveckla upphandlingsprocessen och upphandlingsunderlagen samt genomföra interna utbildningar och informationsinsatser. Du kommer också genomföra upphandlingar i samverkan.
Som ansvarig kommer du dessutom ha det övergripande ansvaret för upphandling för hela organisationen och säkerställa rättssäkerhet och korrekthet i upphandlingar. Upphandlingsavdelningen är en del av ekonomifunktionen och består i dag av en upphandlingsansvarig, upphandlare och en halvtid avtalscontroller. Du kommer att rapportera direkt till ekonomichef och ha en samordnande roll över dina närmaste kollegor.
Vem är du?
För att lyckas i rollen krävs driv och intresse, ett strukturerat arbetssätt och affärsmässighet samt förmåga att arbeta i ett högt tempo och hålla många bollar i luften samtidigt. Du är också ansvarstagande, självständig och initiativrik. Du har en god kommunikativ förmåga samt:
• Relevant högskoleutbildning inom området, exempelvis ekonomi eller juridik, alternativt eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling eller annan likvärdig utbildning.
• Flera års erfarenhet att arbeta med upphandling inom offentlig sektor.
• Gedigen kunskap inom LOU och andra regelverk som styr offentlig verksamhet.
• Erfarenhet av att självständigt driva processer
• Kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Du erbjuds
Uppdraget är på 80 - 100 % och löper under cirka sex månader med start i mars 2023. Därefter finns det en önskan att kunna finnas som stöd och ha en mer rådgivande roll för den upphandlare som kommer att rekryteras under en period på cirka tre månader. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss på Jurek hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta kandidatansvarig Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.
Urvalet sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan eller att kontakta oss!
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52