OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svedalahem och Svedab är två fastighetsbolag som ägs av Svedala kommun. Svedala kommun har som vision ”I vår attraktiva kommun finns möjligheter för hela livet”. Svedalahem är ett bostadsbolag med ca 1 100 lägenheter som skall erbjuda hyresgästerna ”Attraktiva bostäder, med möjligheter för hela livet.” Svedab äger kommunens verksamhetslokaler, som skolor, förskolor och kontor, totalt ca 90 000 kvm. Svedabs vision är ”Svedab ska vara en aktiv, lyhörd och hållbar hörnsten i Svedalas utveckling.” Bolagen delar kontor i Svedala och har tillsammans ett trettiotal anställda.
Din roll
Svedalahem/Svedab erbjuder nu en tjänst som upphandlingsansvarig. I denna viktiga roll för företaget kommer du att arbeta aktivt med att bygga upp och fortsätta utveckla funktionen kring upphandling och inköp. Tillsammans med både interna och externa samarbetspartners kommer du att ansvara för att företaget har en effektiv, korrekt och tydlig process kring hantering av upphandlingar och avtal. Tjänsten är placerad i Svedala och du kommer att rapportera till företagets ekonomichef.
Svedalahem/Svedab erbjuder en familjär och lösningsorienterad kultur och atmosfär där det är nära till varandra och man ställer upp och hjälps åt. Bolaget arbetar aktivt med förändrings- och utvecklingsarbete i en miljö där initiativ uppmuntras och det är nära till beslut.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Strategiskt driva utvecklingen av upphandlings och inköpsfrågor
- Operativt genomföra upphandlingar
- Följa upp och administrera befintliga avtal i organisationen
- Stödja verksamheten i upphandlingsfrågor
- Bevaka nyheter och interagera i nätverk för kontinuerlig utveckling och förbättring
- Ansvara för avtalsdatabas
- Skapa och upprätthålla ett effektivt avtalsflöde
Din bakgrund
Vi söker dig med en högskole-, yrkesutbildning eller motsvarande inom exempelvis ekonomi, juridik eller fastighet och med ca fem års erfarenhet som upphandlare eller inköpare. Du kan komma från offentlig eller privat verksamhet och det är meriterande om du har någon erfarenhet inom bygg och fastighet. Du är van vid och trivs med att arbeta processorienterat samt med struktur och ordning driva ett affärsmässigt upphandlingsarbete.
Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. Du kommer att ha mycket kontakter i och utanför verksamheten så din goda kommunikation och sociala förmåga kommer här väl till pass. Du har lätt för att skapa förtroende hos andra och självständigt driva projekt och frågor. Vidare är du strukturerad med en god analytisk förmåga och kan se både detaljer och helhet. Som person är du positiv och prestigelös och har ett genuint intresse för service och vilja att driva både din egen och bolagens utveckling!
Ansökan
I denna rekrytering har Svedalahem/Svedab valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-10-03. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, dvs. uppgifter om hälsa och sexualliv, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter, facktillhörighet eller etniskt ursprung.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Titel: Upphandlingsansvarig
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88