OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlingsassistent
vid Avdelningen för IT och Inköp, med tillträde omgående.Sex månaders provanställning tillämpas.
Avdelningen för IT och inköp är i dag drygt 100 anställda indelade i åtta enheter av vilka upphandlingsenheten är en.Upphandlingsenheten som nu skall förstärkas med en upphandlingsassistent består i dag av en upphandlingschef och åtta upphandlare.
Avdelningen har sina lokaler i vackra omgivningar på Polacksbacken.
Arbetsuppgifter: Biträda upphandlarna i delar av upphandlingsprojekt samt allmänna administrativa arbetsuppgifter som t.ex. information och uppdatering av webbplatsen, ekonomiadministration, diarieföring och arkivering.
Kvalifikationskrav: Relevant gymnasial utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.God datorvana och erfarenhet av arbete i datorbaserade administrativa system.God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.God organisations- och samarbetsförmåga.
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
Kunskap om upphandling inom offentlig förvaltning och högskolesektorn samt erfarenhet av diarieföring och informationsarbete är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Grundström, Saco-rådet
018-471 5380
Carin Söderhäll, TCO/ST
018-471 1997
Stefan Djurström, Seko
018-471 3315
Annette Weyde, OFR/ST
018-471 00 00 (vxl)
Halina Hohethal
018-471 00 00 (vxl)
Kajsa Angerdal Skoglund
Martin Wahlén, bitr kanslichef
+46 18 4711881
Stellan Sandler, vicerektor
+46 18 4714430