OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kustbevakningen är en civil statlig myndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden.
Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla.
Beskrivning
Kustbevakningen söker en upphandlingsassistent för en tidsbegränsad anställning till Ekonomi- och upphandlingsenheten.
Placeringen är Kustbevakningens kontor i Karlskrona. Enheten har övergripande och samordnande uppgifter inom finansiell styrning, ekonomisk redovisning och upphandling. Vi är totalt 14 medarbetare i enheten varav fem medarbetare inom upphandlingsfunktionen.
Arbetsuppgifter
Som upphandlingsassistent på Kustbevakningen är du en viktig medarbetare för att stötta i anskaffningsprocessen, från marknadsanalys till avtalsuppföljning.
I rollen som upphandlingsassistent ansvarar du för upphandlingsfunktionens administration. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är diarieföring, administrera avtal i avtalsdatabasen, beredning av inkommande ärenden, förlängning av avtal, utlämnande av handlingar, handläggning av tullfrågor med mera.
I tjänsten ingår arbete med uppföljning och analys av myndighetens inköp samt att medverka i förbättringsarbetet av myndighetens upphandlings- och inköpsrutiner. Du kommer även självständigt genomföra förnyade konkurrensutsättningar på ramavtal samt direktupphandlingar enligt gällande rutiner. Som upphandlingsassistent vägleder du myndighetens medarbetare i inköps- och upphandlingsfrågor och är delaktig i stödet till myndighetens avropsnätverk. Arbetet är stimulerande och omväxlande med många kontakter inom såväl offentlig som privat sektor.
Kvalifikationer
Som sökande har du lägst gymnasieutbildning samt minst två års relevant arbetslivserfarenhet inom administration. Det är meriterande om du har erfarenhet från statlig verksamhet.
Eftersom arbetet är serviceinriktat krävs att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du trivs med ett konsultativt arbetssätt. Vidare har du hög integritet, är strukturerad, pedagogisk, noggrann och har ett gott omdöme. Vi ser gärna att du är utvecklingsintresserad, kreativ och konstruktiv.
Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift, på svenska såväl som på engelska. Du har goda IT-kunskaper, framför allt i Officepaketet.
Då kommunikation med interna och externa samarbetspartners är dagliga inslag i verksamheten, kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper.
Villkor
Anställningen är ett vikariat på 12 – 18 månader med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Tjänsteresor ingår i anställningen, både in- och utrikes.
För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen.
Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten.
För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen.
Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten.
Övrigt
För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Regionchef NO Kenneth Neijnes
070-609 00 74
Enhetschef Jonatan Tholin
0455-353486
Räddningstjänstchef Bernt Stedt
0455-35 34 53
Avdelningschef Henrik Jonsson
0455-353497
Enhetschef Anders Hjelmberg
0455- 353625
Sektionschef Fredrik Tyrén
Sektionschef Carolina Carlsson
Tf enhetschef Metodutveckling sjöövervakning Cecilia Stenér
0455-353504
Enhetschef Ulrica Carlson
Enhetschef Henrik Lindell
070 3269909