OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lomma kommun är belägen i västra Skåne utmed Öresundskusten och har ca 20 000 invånare.Närheten till havet, den höga kvaliteten på skola och barnomsorg samt mycket goda boendemiljöer präglar kommunen. [ KommunUpphandling Syd AB Upphandlingsassistent som vill arbeta i ett nybildat upphandlingsbolag i Skåne Kommunerna Burlöv, Lomma, Staffanstorp och Svedala har gemensamt bildat ett upphandlingsbolag, KommunUpphandling Syd AB, som skall upphandla kommunernas behov av tjänster, förbrukningsvaror och entreprenader.Verksamheten kommer att starta i september/oktober 2008.Arbetsuppgifter Vi söker nu en upphandlingsassistent som har känsla för kvalitet och service och som trivs med rollen att vara spindeln i nätet.Du kommer att fungera som ett viktigt administrativt stöd åt våra upphandlingskonsulter.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter rör; * [Webbhantering * [Sammanställningar/protokoll * [Telefon och e-postkorrespondens * [Diarium och arkiv * [Posthantering * [Fakturering * [Redovisningsfrågor Kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen bör du vara socialt intresserad och van att hantera människor såväl personligen som genom brev och telefonkontakter.Du är strukturerad, korrekt och har en fallenhet för ordning.Du har förmåga att driva arbetet på ett självständigt och engagerat sätt.Du är gymnasieutbildad och har vana vid och intresse för att arbeta i olika IT-miljöer.Erfarenhet av ekonomiadministrativa arbetsuppgifter är en fördel.Det räcker med ett personligt brev och en meritsammanställning.Dina betyg och intyg tar Du med Dig vid en eventuell anställningsintervju.