OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SERVICEFÖRVALTNINGEN, Upphandlingskontoret Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse (under förutsättning av att beslut fattas om tjänstens inrättande) Bergs, Härjedalens, Krokoms, Åre och Östersunds kommuner samverkar inom upphandlingsområdet genom att ha ett gemensamt upphandlingskontor inom Östersunds kommun. Tjänstgöringen är huvudsakligen förlagd i Östersund och kontoret har i och med denna rekrytering sju medarbetare. Upphandling hos oss är ett utvecklande och varierande arbete som innebär att i nära samverkan med våra beställare professionellt göra upphandlingar inom många olika områden, av såväl varor som tjänster. Uppföljning, förvaltning av avtal och liknande är också viktiga delar i arbetet. Som upphandlingsassistent ska du biträda våra upphandlare med t ex annonseringar av upphandlingar, sammanställningsarbete och arkivfrågor. Efter internutbildning kommer även visst upphandlingsarbete att ingå i tjänsten. Arbetet är stimulerande och innehåller många kontaktytor både externt och internt. Du har minst gymnasial utbildning, gärna mot ekonomi, eller annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har också ingående kunskap om Excel och Word. Har du någon insikt i offentlig upphandling är det bra, det viktiga är dock att du är noggrann och ordningsam samt van vid att ha mycket på gång samtidigt. Du bör ha körkort för personbil.