UpphandlingsCenter Falun Borlänge-regionen söker strategisk upphandlare

Arbetsbeskrivning

Stöd och styrningsförvaltningen arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.

UpphandlingsCenter Falun Borlänge-regionen är en gemensam upphandlingsorganisation
för de samverkande kommunerna Falun, Borlänge, Ludvika, Gagnef, Säter och Hedemora.  

Vårt uppdrag är att svara för all upphandling, med några få undantag, och vårt fokus ligger
på affärsnytta och hållbara offentliga affärer. UpphandlingsCenter (UhC) har huvudkontor i Ludvika och kontor i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter och Hedemora. Sammanlagt är vi 19 medarbetare.  

Vi gör årligen upphandlingar för mellan 2 och 3 miljarder kronor. Spännvidden är stor, vi upphandlar allt från kontorsmaterial, konsulter och livsmedel till snöröjning, fordon och fastighetstjänster. Mera information om oss hittar du på www.upphandlingscenterfbr.se.

Arbetsuppgifter
Våra upphandlare är indelade i team. Du kommer att tillsammans med ett par kollegor att utgöra ett av dessa team, som är specialiserade inom olika branscher och områden. Där kommer du självständigt att planera, genomföra samt följa upp upphandlingar som drivs i projektform med dig som projektledare. Det förekommer både ramavtalsupphandlingar och specifika upphandlingar.

Du bidrar till affärsutvecklingen av UpphandlingsCenter och har nära kontakt med våra samverkande kommuner och deras verksamheter.

Kvalifikationer
Krav



Du ska ha någon form av eftergymnasial utbildning inom upphandling/inköp, ekonomi, juridik, ingenjörsämnen, systemvetenskap eller annan för tjänsten relevant utbildning.



För att lyckas i rollen är det viktigt att du är duktig på att kommunicera såväl muntligt som skriftligt. Du formulerar dig väl i tal och skrift och tar självständigt fram texter.



Erfarenhet av att arbeta i projektform och ett konsultativt förhållningssätt.



Meriterande



Erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling.



Dokumenterad utbildning inom offentlig upphandling.



Erfarenhet av entreprenadupphandling och/eller tjänsteupphandling.



Kunskap och erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation.



Profil
Du ska ha ett genuint intresse av affärer och som person är du kommunikativ. För att lyckas i ditt arbete bör du vara en drivande person som är bra på att få saker utförda i tid. Du har en hög personlig integritet.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.



Övrigt
Vi kan erbjuda dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i ett framtidsinriktat UpphandlingsCenter med trevliga kollegor där du får en bra möjlighet att utveckla din kunskap inom offentlig upphandling.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ludvika kommun har möjlighet att erbjuda dig som sökande medflyttandeservice, se www.rekryteringslots.se.        


Tillgång till egen bil erfodras
Nej

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid.
Anställning är tillsvidare på heltid som strategisk upphandlare. Tillträde enligt överenskommelse. Lönebeskrivning enligt överenskommelse.

Roll som kommunansvarig upphandlare kan erbjudas och innebär att man några dagar
i veckan finns på plats i en av våra samverkande kommuner. T.ex. Falun eller Hedemora. Placeringsort är Ludvika.

Kontaktperson
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Chef UpphandlingsCenter
Anders Karlin, 0240-866 09 eller anders.karlin@ludvika.se.


Facklig kontaktperson
Via ludvika Kommuns växel 0240 - 86 000

Ansökan
Välkommen med din ansökan med CV senast 2016-11-08, skicka gärna in din ansökan
så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande. Vi tar endast emot ansökningar
via vårt rekryteringssystem som du hittar på ludvika.se/lediga jobb.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvika kommun Ludvika
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 oktober 2016

Besöksadress

Gullregnsvägen 16
None

Postadress

Ludvika kommun
Ludvika, 77182

Liknande jobb


27 november 2024

Upphandlare till Inköp

Upphandlare till Inköp

7 november 2024