OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ludvika kommun växer!ABB och STRI är världsledande inom elkraftöverföring och investerar för framtiden. Spendrups bryggeri, Säfsen Resort och gruvindustrin är andra som satsar stort. Många flyttar hit och boende finns i alla former, alltid naturnära. Vi i Ludvika kommun är entusiastiska inför framtiden. För att lyckas ännu bättre behöver vi dig!
Stöd och styrningsförvaltningen arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.UpphandlingsCenter Falun Borlänge-regionen är en gemensam upphandlingsorganisation för Falun, Borlänge, Ludvika, Gagnef och Säter. En utökning av samverkan med Hedemora planeras ske 2015-01-01.
Kommunerna har tillsammans ca 165 000 invånare och vårt kontor finns i Ludvika. Vårt uppdrag är att svara för all upphandling med några få undantag, bl a byggentreprenader, och vårt fokus ligger på att göra goda affärer så att våra skattepengar används på bästa sätt.
Arbetsuppgifter
Våra upphandlare är indelade i fyra olika team, och du kommer att tillsammans med ett par kollegor att utgöra ett av dessa team. Där kommer du självständigt att planera, genomföra samt följa upp varu- och tjänsteupphandlingar. Det förekommer både ramavtalsupphandlingar och specifika upphandlingar. Många olika medarbetare är involverade i en upphandling, men det är du som upphandlare som ska ta rollen som projektledare.
Kvalifikationer
Du bör ha någon form av utbildning inom inköp/upphandling eller ekonomi och goda kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet av LOU är meriterande men inget krav.
Du ska ha ett genuint intresse av affärer och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Som person söker vi dig som är strukturerad, drivande, lyhörd, flexibel och som har en hög personlig integritet.
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det kan förekomma resor med bil inom i första hand regionen, varför körkort med bil är ett krav. Tillträde 2015-07-01
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning av att samverkande kommuner fattat beslut om föreslaget samarbetsavtal.
Kontaktperson
Upphandlingschef Mariana Hasselström, tfn 0240-860 67.
Facklig kontaktperson
Vision, tfn 0240-86 000
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 22 april Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss bestämt alla erbjudanden om kandidatförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.