OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du leda utvecklingen av upphandlingsenheten i en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner? Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utveckla våra fantastiska medarbetare.
Vi söker nu en nyfiken och erfaren chef för upphandlingsenheten!
Upphandlingsenheten består av en upphandlingschef, sex upphandlare, en e-handelsansvarig och en inköpsadministratör.
I rollen som upphandlingschef arbetar du både strategiskt och operativt med huvudfokus på att leda dina medarbetare framåt men också med att följa upp hur arbetet fungerar. Du ansvarar för upphandlingsenheten, som tillhör ekonomiavdelningen och kommunledningskontoret. Enhetens uppdrag är att genomföra upphandlingar, utveckla E-handel och ge stöd till hela förvaltningen gällande upphandlingsrelaterade ärenden.
I din roll är du pådrivande för att utveckla kommunens inköps-, e-handels- och upphandlings-verksamhet. Du bevakar frågor som rör kompetensutveckling inom enheten och i organisationen. Du är direkt underställd ekonomichefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.
Din roll som upphandlingschef innebär:
.att leda och utveckla enheten i syfte att stärka det strategiska perspektivet inom inköp och upphandling.
.att kommunicera på ett sätt som skapar förtroende hos både medarbetare, politiker och andra intressenter.
.att rapportera, både skriftligt och muntligt, till ledning, politiker, verksamheten och medarbetare.
.personal-, arbetsmiljö-, budget- och resultatansvar för enheten.
Vi söker dig som har bred kompetens inom upphandlingsområdet i offentlig sektor, samt har gedigna kunskaper i såväl praktiskt som strategiskt upphandlingsarbete. Du är väl förtrogen med den svenska upphandlingslagstiftningen. För att lyckas i rollen har du därutöver har du flerårig erfarenhet av ledarskap med ansvar för personal, budget och verksamhetsutveckling.
Du är lösningsorienterad och har förmåga att presentera komplexa frågor på ett begripligt sätt. Du är duktig på att strukturera och bringa ordning i processer och ser till att inget viktigt hamnar mellan stolarna. Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Som ledare är du nyfiken, modig och kan inspirera och förmedla verksamhetens visioner och mål för dina medarbetare. Du har ett helhetsperspektiv, är utvecklingsorienterad och besitter en stark strategisk förmåga. Vi ser det som en självklarhet att du skapar förutsättningar för att medarbetarna ska nå resultat, känna delaktighet samt vara engagerade i sitt arbete. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
Ekonomiavdelningens ansvarsområde spänner över hela det ekonomiska spektret, såsom upphandling och inköp, ekonomisk planering, redovisning, uppföljning, analys och ekonomistyrning.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 13 juni 2020.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta ekonomichef Petra Asplund Eriksson, 08-570 481 02. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.