OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du är förändringen. Och vill se den i organisationen. Precis som vi.
Här på upphandlingsenheten som är en del av ekonomiavdelningen, sker för närvarande ett utvecklingsarbete som syftar till att under det närmaste året bygga upp en professionell kommungemensam upphandlingsfunktion med 4-5 medarbetare för stöd och samordning vid upphandlingar.
En viktig uppgift som den nya funktionen har är att informera och utbilda berörda medarbetare i frågor som rör offentlig upphandling. Upphandlingsfunktionen har också en viktig roll som ambassadör för nyttan och nödvändigheten med offentlig upphandling, med de krav som sammantaget ställs på affärsmässighet, juridisk korrekthet och verksamhetsnytta.
Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.
Som upphandlingschef kommer du att ha ansvaret för att bygga upp och utveckla upphandlingsfunktionen. Du är den som ansvarar för att funktionen är uppdaterad vad gäller praxis och lagstiftning inom det snabbföränderliga upphandlingsområdet. Du kommer att fungera som ett stöd i strategiska frågor kring inköp/upphandling mot de olika förvaltningarna inom Sundbybergs stad. En viktig del av ditt arbete är att se över och medverka till utveckling, kvalitetssäkring och dokumentering av hela upphandlingsprocessen.
Dina arbetsuppgifter innebär även att du deltar i och stöttar dina medarbetare i olika upphandlingsprojekt samtidigt som du självständigt driver dina egna upphandlingsprojekt. Du rapporterar till ekonomichefen i staden. Du kommer även att ha ett nära samarbete med övriga funktioner inom Sundbybergs stad. Det är av stor vikt att du har ett helhetsperspektiv inom ditt arbetsområde.
Vi vill att du har en för befattningen relevant högskoleutbildning. Du har några års erfarenhet av kvalificerade upphandlingar alternativt kvalificerade inköp och du har varit chef i minst tre år. Det är viktigt du har en dokumenterad förmåga att driva förändringsprocesser och att du gillar att bygga upp ny verksamhet. Har du tidigare haft en chefsroll inom en stödfunktion/verksamhet och har arbetat inom en politiskt styrd organisation så är det meriterande. Vi ser helst att du har erfarenhet av och kunskaper inom offentlig upphandling, LOU och upphandlingsjuridik.
Du har ett utvecklande ledarskap där du är ett föredöme samt motiverar och inspirerar dina medarbetare och förstår vikten av att bygga upp ett gott samarbetsklimat inom upphandlingsfunktionen samt med övriga kontaktytor hos Sundbybergs stad. Du behöver därför ha lätt för att kommunicera både i tal och skrift. För att lyckas i arbetet behöver du vidare vara en person med god analytisk förmåga, vara bra på att planera samt ha ett strukturerat arbetssätt.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar vi med Experis (länk här). För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig personalkonsult Irene Jagt, Experis, på telefon 08-736 28 49.
Ansök här via Experis senast den 17 augusti. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Sundbybergs stad växer så det knakar. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Du har all möjlighet att vara med och påverka framtiden, både för staden och den verksamhet du arbetar i. Det fina med Sundbyberg är nämligen att vi har bevarat fördelarna med en liten organisation. Som att det är nära till beslut, lätt att påverka och att alla känner alla. Vi tycker att det är viktigt. Det tycker du också.
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.