OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi för kunds räkning en Upphandlingschef till kommunal verksamhet.
Uppdraget förväntas starta 2a Oktober och pågå fram till slutet av 2024.
Arbetstiderna är förlagda på dagtid och detta kommer vara en sysselsättningsgrad på 80-100%.
I rollen som Upphandlingschef leder du självständigt en enhet med personalansvar för 20-talet medarbetare. Upphandlingsenheten består av fyra team. Tre team som består av upphandlingar och ett supporterande team som består av avtals controllers, e-handels handläggare och en hållbarhets samordnare.
Tjänsten är placerad på Ekonomiavdelningen och du ingår i ekonomiavdelningens ledningsgrupp och rapporterar till Ekonomidirektören.
Ansvarsområden
Som upphandlingschef kommer du att ansvara för följande uppgifter:
- driva strategiskt arbete inom upphandlingsområdet
- bidra till att upphandlings- och inköpsverksamheten stödjer arbetet med att nå målen i det kommunala verksamhetens program för hållbar utveckling
- utveckla befintliga arbetssätt och systemstöd för att leda verksamheten mot kategoristyrning
- driva förändringsarbete genom upphandling
- stötta och coacha medarbetare i upphandlingsfrågor
Kvalifikationer
För att vara kvalificerad för rollen bör du ha följande kvalifikationer och erfarenhet:
- akademisk examen med relevant inriktning
- dokumenterad flerårig erfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
- erfarenhet av att implementera och leda kategoristyrd upphandling
- erfarenhet av att leda förändringsprocesser och utvecklingsarbete
- erfarenhet av att jobba i en processorienterad verksamhet
- erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
- erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
- erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete
- Goda kunskaper om LOU
Vi ser att du i rollen arbetar utifrån en helhetssyn och fattar självständiga beslut inom verksamhetsområdet. För att axla rollen ser vi vidare att du är prestigelös och samtidigt en säker chef och en initiativrik utvecklare. Du är insatt i de olika upphandlingarnas strategier och skapar delaktighet genom att bjuda in till dialog. Du har en hög kommunikativ förmåga och drivs av att inspirera och ser det som en självklarhet att bidra till samarbete och ett kreativt arbetsklimat. Vidare är du strukturerad och har god social kompetens.
Som person är du strukturerad och har en god analytisk förmåga, liksom förmåga att driva
utvecklingsarbete. Du trivs som bäst i en roll med många kontaktytor, såväl internt som externt. Du
har en god social kompetens och ser det som en självklarhet att vara lyhörd för verksamheters
behov. Du vill påverka, inspirera och leda inom ramen för god ekonomi, hög effektivitet och hållbar
utveckling samt delar vår värdegrund tillit, transparens och team.
Erfarenhet
dokumenterad flerårig erfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar med mera.
Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044