OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avesta 2020 - Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!
Lockas du av att bli ambassadör för Avesta kommun och skulle trivas med ett utåtriktat och mångfacetterat arbete inom upphandling bör du titta på den här tjänsten. Kommunerna Avesta, Skinnskatteberg och Norberg har sedan hösten 2006 beslutat samverka i upphandlingsfrågor. En gemensam enhet ansvarar för upphandlingar av ramavtal och separata objekt gällande varor, tjänster och entreprenader. Enheten är placerad i Avesta. Sammantaget bor i de tre kommunerna cirka 33 000 personer och vi omsätter tillsammans närmare en miljard kronor i inköp.
Vår ambition är att vara en arbetsplats där man trivs, utvecklas och har roligt!
ARBETSUPPGIFTER
Som Upphandlingschef leder Du ett team på tre personer som tillsammans utvecklar ett gott samarbetsklimat med hög servicenivå till våra uppdragskommuner, dess förvaltningar och bolag samt skapar goda relationer med leverantörerna. Du leder enhetens utveckling av upphandlingsarbetet och effektiva arbetsprocesser. Du leder och fördelar arbetet inom enheten samt arbetar även som projektledare vid större kommunsamordnade upphandlingar av varor och tjänster. Du kommer även att arbeta som internkonsult åt kommunens olika verksamheter och på olika beslutsnivåer, som exempelvis med att utbilda, ge råd och stöd i upphandlingsfrågor samt på uppdrag genomföra specifika upphandlingar. Även operativt arbete som upphandlare ingår i tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Som upphandlingschef ser vi att du har akademisk utbildning inom relevant område såsom tex juridik eller ekonomi, alternativt förvärvat motsvarande kompetens på annat sätt. Du har goda kunskaper i LOU och upphandlingsjuridik och erfarenhet av att ha arbetat med upphandlingsfrågor. Du har erfarenhet och/eller förståelse för politiskt styrd verksamhet. Det är önskvärt att du har ledarerfarenhet.
Som person har du lätt för att skapa och underhålla kontakter och nätverka. Vi ser att du har lätt för att nå fram med ett budskap på ett ödmjukt sätt. Då mycket av vårt arbete är regelstyrt är det av vikt att du är strukturerad, noggrann och en god analytiker. Du behöver skapa och underhålla rutiner och riktlinjer både internt och externt. Som ledare är du motiverande för vår personal, har lätt för att ge förtroende under ansvar, bekräfta och ge feedback. Du besitter en strategisk förmåga i syfte att ytterligare utveckla ett redan gott upphandlingssamarbete
ÖVRIGT
Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jessica Eriksson
0226-64 50 83
Rune Olsson
0226-64 50 19
Anders Friberg (från v. 32)
Jan Ericsson (från v.32)
0226-64 53 38
Jessica Eriksson (från v. 34)
0226-64 50 83
Resultatenhetschef Mikael Jansson
0226/645039
Personalchef Jan Ericsson
0226-64 53 38
kommundirektör Anders Friberg
0226-645002
Säkerhetssamordnare Yngve Mattiasson
0226-645117
Näringslivssekreterare Lars Enoksson
0226-645008