Upphandlingschef till Kfast

Upphandlingschef till Kfast

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
I din roll som upphandlingschef ansvarar du för att leda och fördela de upphandlingsuppdrag som ska utföras. Avdelningen arbetar stödjande mot bolagets övriga verksamheter. Det är viktigt att samverka med andra inom bolaget och koncernen och se helheten. På vår upphandlingsavdelning finns tre upphandlare som arbetar operativt, varav en fungerar som samordnare

Upphandlingschefen säkerställer att bolagets inköpsprocess, rutiner och mallar stödjer lagstiftning för offentlig upphandling samt våra ägares direktiv. Avdelningen ska även proaktivt, i samverkan med verksamheten, upphandla avtal. En annan viktig uppgift är att underlätta inköpsprocessen genom hög grad av digitalisering, samt utbildning och stöd för dina kollegor. I rollen ingår också att driva kompetensutveckling av din personal.

Du leder upphandlingsavdelningens arbete för införandet av miljökrav, fossilfrihet och plaståtagandet samt föra upphandlingsavdelningen talan i inköpsrådet och arbeta med beställarkompetens. Vidare ingår att utveckla det strategiska och taktiska upphandlingsarbetet. Upphandlingschefen svarar för att fastställda mål och nyckeltal uppnås, följs upp och rapporteras till Bygg och fastighetsutvecklingschefen.

Kompetensprofil
För att lyckas väl har du

• Eftergymnasial utbildning/kurser inom juridik, ekonomi, teknik eller motsvarande.
• God förståelse kring tillämpning av upphandlingslagstiftningen.
• Vana av inköpsspecifika system.
• Erfarenhet av att vara ledare med fullt personal- och budgetansvar.
• Har erfarenhet av LOU, lagen om offentlig upphandling.
• Kunskaper gällande ABK, ABT och AB upphandlingar.

Det är meriterande om du
• Tidigare arbetat som upphandlingschef.
• Erfarenhet av kategoristyrt arbete.
• Arbetat i en politiskt styrd organisation.
• Har juridisk upphandlingskompetens.
• Erfarenhet av att driva utvecklingsfrågor.
• Har erfarenhet av strategisk och taktisk upphandling.
• Arbetslivserfarenhet av upphandlingar inom område byggentreprenad
• Arbetat med konsultupphandlingar/tjänsteupphandlingar

Du är en engagerad, entusiasmerande och lyssnande ledare som är van vid att driva förbättringsarbete och leda i förändring. Du gillar ordning och reda och har hög kvalitetsmedvetenhet.

Undrar du över något? Tveka inte att kontakta mig!

Robert Ragnebrandt
Rekryteringskonsult
robert.ragnebrandt@eskilstuna.se
016-710 24 85

Välkommen med din ansökan.


Mer information


Vi är Eskilstunas största fastighetsbolag och för dig som letar efter en stor, stabil och schysst arbetsgivare med många kollegor att -kroka arm med- är vi helt rätt arbetsplats för dig!

Hos oss blir du en del av en arbetsplats som har stort samhällsansvar i fokus, eller som vi kallar det, affärsmässig samhällsnytta!

Våra 460 medarbetare är proffs på att leverera både affärsmässighet och lönsamhet i kombination med stadsutveckling, hållbarhet, socialt engagemang och nytänkande fastighetslösningar för hela Eskilstuna!

Vi bygger, utvecklar och förvaltar fastigheter i hela Eskilstuna, från bostäder till förskolor och äldreomsorg. Närmare 15 800 Eskilstunabor har sina hem i våra drygt 7 000 bostäder med tillhörande lokaler och vi har siktet inställt på att bygga 300 nya bostäder varje år. Vi förvaltar också kommunala verksamhetslokaler och samhällsfastigheter, däribland Munktellbadet och STIGA Sports Arena. I vår moderna badanläggning, Munktellbadet, utvecklar och erbjuder vi tjänster inom idrottsutövning, simundervisning, motions- och familjebad.

Vi är det samhällsbyggande fastighetsbolaget som utvecklar Eskilstuna – så att livet får plats och platser får liv.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna Kommunfastigheter AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2021
  • Ansök senast: 23 mars 2021

Liknande jobb


20 december 2024

Head of Regional Sourcing EMEA

Head of Regional Sourcing EMEA

20 december 2024

19 december 2024