OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Här arbetar du i verksamheter med goda resultat, i en vacker och trygg miljö.
I undersökningar rankar medarbetare oss som en av Sveriges bästa kommuner att arbeta i.
Vår värdegrund, Samspel, Engagemang och Respekt, skapar gemenskap och hjälper oss med vårt samhällsviktiga uppdrag.
Som anställd på kommunledningskontoret jobbar du nära medborgarna, politikerna och kollegorna inom socialförvaltningen, barn och utbildningsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen. Här ges du goda möjligheter att utvecklas i din roll samtidigt som du har närhet och stöd av kollegor och chefer
Du kommer att ges möjlighet att utvecklas brett inom upphandling och inköp. Om du är intresserad av att arbeta i en kreativ miljö med möjlighet att driva egna idéer från planering till genomförande har du mycket goda förutsättningar att trivas hos oss.
ARBETSUPPGIFTER
Upphandlingschefen har det övergripande ansvaret och driver utvecklingen inom upphandling, sätter strukturer, definierar arbetssätt och identifiera förbättringsområden för att säkerställa att upphandling och inköp inom kommunen präglas av kompetens, samordning och effektivitet. Genom att säkerställa en effektiv konkurrens ansvarar du för att sänkta totalkostnader för kommunens verksamheter. Som upphandlingschef leder du och har personalansvar för tre upphandlare. Din roll kommer vara strategisk men också operativt där du bland annat ansvarar för egna upphandlingar.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå utav:
• Leda och utveckla upphandling och inköp i staden.
• Operativt och strategiskt leda arbetet på upphandlingsenheten och skapa effektiva arbetssätt.
• Projektledning.
• Service och stöd åt verksamheterna.
• Genomförande av upphandlingsprojekt.
KVALIFIKATIONER
Du har antingen jobbat som upphandlingschef tidigare eller är en erfaren upphandlare som vill ta nästa steg i din karriär. Vi söker dig som trivs i en ledande roll och har förmågan att skapa engagemang och delaktighet. Din ledarstil är tydlig, målsättande och inlyssnande och är tillgänglig och stöttande för dina medarbetare. Du är serviceinriktad och jobbar för att tillgodose verksamheternas behov. Du har flerårig erfarenhet av upphandling och mycket goda kunskaper inom LOU. Du har ett genuint intresse för människor och har förmågan att skapa goda relationer. Du är engagerad och målinriktad samt van vid att driva förändringsarbete. Du har också förståelse och intresse för affärsmässiga principer. För uppdraget krävs att du är strategisk, analytisk och drivande, samt strukturerad och flexibel. Du ska ha en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om du har vad som krävs och har en stark drivkraft för utveckling och förnyelse så är du rätt person för oss. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan via länk i annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt.
Vaxholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Om Vaxholm
Vaxholms stad är en skärgårdskommun med 12 000 invånare och stora naturområden inom gång- och cykelavstånd. Varje år har Vaxholm nära en miljon besökare Vaxholm. Enligt undersökningar är Vaxholm länets tryggaste kommun.
En utvecklad kollektivtrafik med goda buss- och båtförbindelser möjliggör god och naturskön pendling från centrala Stockholm och närliggande orter.
Inom kommunens verksamheter är vi idag ca 500 tillsvidareanställda som jobbar med våra invånares, näringsidkares och medarbetares bästa för ögonen utifrån våra värdeord Samspel, Engagemang och Respekt SER.