OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget i Värmland är länets största arbetsgivare med drygt 7 000 anställda. Vi är en offensiv kunskapsorganisation med omkring 700 läkare, 2 200 sjuksköterskor, 80 psykologer, 120 kuratorer, 130 tandläkare och 330 anställda inom rehabiliteringsområdet - sjukgymnaster, arbetsterapeuter, dietister och logopeder. Därtill kommer många andra yrkesgrupper som behövs inom våra verksamheter. Vårdcentraler och tandvårdskliniker finns i varje kommun och akutsjukhus finns i Karlstad, Arvika och Torsby. Välkommen till Landstinget i Värmland! Landstinget i Värmland är en offensiv kunskapsorganisation. Vi arbetar med hälso- och sjukvård samt tandvård. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta tillsammans med ett gäng positiva arbetskamrater på en utvecklande arbetsplats där du får ett brett kontaktnät såväl inom som utom landstinget? Vi söker en upphandlingschef, tillika upphandlingskonsult, att leda upphandlings- och logistikenheten, som ansvarar för upphandling av varor och tjänster till ett årligt värde motsvarande ca 1 000 msek. Enheten är placerad i Karlstad och här arbetar för närvarande tretton personer. Enheten ingår i landstingets administrativa stab, som består av ca 40 medarbetare inom bl.a. följande områden: politisk ärendehantering, juridik, internationella frågor, diarium, informationssäkerhet, miljö, säkerhet, katastrof- och beredskapsplanering samt upphandling och logistik. I ditt arbete ingår att . vara kvalificerad upphandlare och självständigt driva projekt och genomföra upphandlingar, . samordna upphandlingsarbetet, . svara för interna och externa kontakter, . arbeta med utveckling av landstingets upphandlingsprocess så att den är tidsanpassad och effektiv, . ha personal- och budgetansvar. . delta i administrativa stabens chefsgrupp. KVALIFIKATIONER Du ska ha utbildning på högskolenivå eller annan eftergymnasial utbildning som bedöms lämplig. Du bör dessutom ha . god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, . erfarenhet från kvalificerat arbete med offentlig upphandling och projektledning, . erfarenhet av ledaruppgifter och strategiskt utvecklingsarbete. Som person ska du vara visionär, målinriktad, drivande och kommunikativ. Du är dessutom lyhörd, kan skapa tillit och förtroende samt utveckla goda chef/medarbetarrelationer. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia-Britt Hildebrand, enhetschef
054-61 50 00 (växel), 070-509 21 39
Birgitta Mossberg, SACO
054-61 54 47
Marie-Anne Hjort, Vision
054-61 50 70
Pia-Britt Hildebrand, upphandlingschef
054-61 50 00 vx, 054-61 43 62
Pia-Britt Hildebrand, upphandlingschef
054-61 43 62